“Ulustan Ümmete” Hilal TV’de Başlıyor (Fragman)

13.11.2012 16:11
“Ulustan Ümmete” Hilal TV’de Başlıyor (Fragman)
Hamza Türkmen’in hazırlayıp sunacağı “Ulustan Ümmete” programı 15 Kasım’da Hilal TV ekranlarında…

HAKSÖZ-HABER

Hilal TV’de “Ulustan Ümmete” isimli bir program başlıyor. Haftalık olarak yayınlanacak programda Türkiye ve İslam dünyasının sorunları, yönelimleri ve geleceği tartışılacak.

Türkiye’deki İslami uyanış ve bilinçlenme sürecinin önemli simalarından biri olan Haksöz dergisi ve sitemiz yazarı Hamza Türkmen’in hazırlayıp sunacağı program 15 Kasım’da başlıyor.

Aktüel boyutu da olan tarih konulu programların genel olarak Müslümanların vakıasından kopukluğu dikkate alındığında “Ulustan Ümmete” programının hayli ilgi toplayacağı söylenebilir. Program salt tartışma programı olarak kalmayıp kültür-sanat içerikli bir boyut da taşıyacak.

FRAGMAN 1

İslam coğrafyasının ümmetten ulusa doğru evrildiği modern süreç nasıl gelişmiştir? Ulus devletlere bölünerek şirazesi dağılan ümmet halkları arasında türeyen siyasal yapıların kadim İslami değerlere, bu değerlerin taşıyıcısı kitlelere ve kitleleri yeniden inşa etmek üzere yola koyulan İslami hareketlere dönük tutum ve yaklaşımı nasıl olmuştur? Hangi İslami oluşum hangi ülke şartlarında oluştu? Diğerleriyle nasıl bir ilişki kurdu? Usuli ve siyasi perspektifi hangi kaynaklar temelinde oluştu? İslami hareketler ümmet coğrafyasının dağılmasını, Osmanlı siyasal yapısının çözülüşünü sadece dış parmak olan emperyalizm ile mi açıkladılar? Bu devasa çözülüşün, çok yönlü değişim ve dönüşümün iç-dış amilleri nelerdi? İslami hareketler öze dönüş vurgusunda ortaklaşıyorken tarih, toplum ve sistem değerlendirmelerinde aynılaşabiliyorlar mı? Gelecek tasavvuru bağlamında ne tür farklılıklar ve benzerlikler söz konusu? Küresel sistemin ve bölgesel güç odaklarının beka telaşına girdiği ve varlığını sürdürmek için kendisini yenileme çabasına girdiği son süreçte İslam dünyasında neler oluyor? Çağdaş İslam dünyasının Arap halkasında baş gösteren ve sürmekte olan muazzam başkaldırıları nasıl okumak gerek? İslami hareket öbekleri bu kitlesel dirilişi uzun vadede hayırlı bir istikamete yönlendirerek ulustan ümmete doğru olan yönelişi gerçekleştirebilecekler mi?

Bu ve benzeri daha nice sorulara “Ulustan Ümmete” programında cevap aranacak; Müslümanların sorunları ve tarihleri ulusal kimlik ve devletlerin sorun ve tarihlerinden bağımsız bir şekilde konumlandırılacak.

Haftada bir yayınlanacak olan “Ulustan Ümmete” programının ülke halkına ve Müslüman kamuoyuna sahici ufuklar açmasını diliyoruz.

FRAGMAN 2

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
EFGAN
18 Kasım 2012 Pazar 16:16
ÜMMETİN BİRLİĞİ
Konu ve içerik açısından güzel bir program Rabbim emeği geçenlere yardımcı olsun.programı uzun ömürlü ve daim eylesin ümmetçilikten-Ulusa çıkalan yolculukta bu gün bir kez daha gördük ki Ulusculuk bize kandan,gözyaşından,zulümden.ayrılıktan...vs başka verebilecek bir şeyi yok\" Rabbimiz \"Toplan Allahın İpine sarılmamızı istiyor Ayrılmamamızı istiyor Bir binanın Tuğlaları gibi birbirimizle kaynaşmamızı isityor. Merhum Mehmet Akif bunu şiirinde güzel bir dille özetlemiş“Tefrika Girmedikçe bir millete düşman giremez; Toplu vurdukça yürekler onu top sindiremez ” Ayrıca başka bir şiirinde \"Türk Arapsız yaşamaz, kim ki ‘yaşar’ der delidir,
Arab’ın, Türk ise hem sağ gözü, hem sağ elidir.
Veriniz baş başa; zira sonu hüsran-ı mübin,
Ne hükûmet kalıyor ortada, billahi ne din!
‘Medeniyyet’ size çoktan beridir diş biliyor;
Evvela parçalamak, sonra da yutmak diliyor.
Arnavutlar size ibret olacakken hâlâ,
Ne bu şûride (bulanık) siyaset, ne bu fasid (bozuk) dava?
Görmüyor gittiği yanlış yolu, zannım, çoğunuz,
Size rehberlik eden haydudu artık kovunuz!
Bunu benden duyunuz, ben ki evet Arnavudum.
Başka bir şey diyemem... İşte perişan yurdum!”

.”Evet, tefrika ve ayrımcılık bu ümmete kandan,göz yaşından başka bir şey bırakmadı.Rabbim bizlere tek bir ümmet olmayı nasip etsin bu dava uğrundaöncülük edenlere rabbim muvaffakiyet eylesin
Zeyneb Songür
15 Kasım 2012 Perşembe 22:58
Hayr ile...
Rabbim, hak arayışı amacıyla atılan tüm adımları başarıyla sonuçlandırsın inşaallah..
SİNAN CERAN
14 Kasım 2012 Çarşamba 21:22
MEDYADA KUR'AN'IN AYDINLIĞINA DOĞRU
Hamza abi yine herkesten daha umutlu, herkesten daha kararlı olarak yanıbaşımızda dimdik duruyor. KUR'AN YERİNE KOMPLO TEORİLERİ OKUYAN, sadece midemizi değil yolumuzu da bulandıran, umutsuz ev adamlarına inat ALLAHUEKBER nidasını ekranlara taşıyan dipdiri bir soluk olacak inşaalah bu program. heyecanla bekliyoruz...
Oral Afşar
14 Kasım 2012 Çarşamba 12:32
Hayırlı olsun
Hamza abinin birikimlerinden faydalanmak daha çok kişiye nasip olacak inşallah. Ümmetin dirilişine güç katmasını dilerim.
Hayırlı olsun.
Nizamettin Türeyenci
14 Kasım 2012 Çarşamba 10:41
Tebrik...
Hamza abi tebrik ediyorum... Süper! Heyecan verici!
Hakkı öğüt
14 Kasım 2012 Çarşamba 10:21
Hayirli olsun
Allah muvaffak kılsın insallah
Ayşegül Özkan
14 Kasım 2012 Çarşamba 09:58
Dua ile..
Bekliyorduk... hayrlara vesile olsun inşallah.
Rabbim bereketli kılsın inşallah...
Allah yardımcınız olsun...
Selam ve dua ile...
mustafa şahin (beykoz)
14 Kasım 2012 Çarşamba 09:41
hayırlara vesle olur inşaallah
bu programdan oldukça yararlanacağız artık tv lerde böyle programlar görmek istiyoruz
Hamza abi Allah yardımcın olsun...selam ve dua ile
Murat İslam
14 Kasım 2012 Çarşamba 08:52
Selam
Başlık dikkat çekici!
Umarım program müslümanların uyanışına ve ümmet bilincine ulaşmasına vesile olur...
Allah kolaylık versin...
abdülkerim
14 Kasım 2012 Çarşamba 08:22
öztoprak
s.a
mükemmel bir proğram olacağını düşünüyorum, Allahın izniyle özümüzdeki eksikler bu programla tamamlanacaktır .
Alemlerin rabbi olan Allaha emanet olun, selam ve dua ile
mücahit Alpay
14 Kasım 2012 Çarşamba 02:09
Hayırlı olsun
Hamza Abimize yakışır doğrusu. Rabbim hayırlara vesile kılsın, heyecanla bekliyoruz.
Zafer
14 Kasım 2012 Çarşamba 00:48
Hadi Hayırlısı
Hamza Abi çok şirin, çok yakışıklı çıkmış :)
İnşaallah umduğumuzdan çok daha bereketli bir program olur .
Sezai Arıcıoğlu
13 Kasım 2012 Salı 23:52
Öze Dönüş
Öze Dönüş ıslah ve ihya çabalarına katkılarından dolayı Hilal TV'ye teşekkür ederken Hamza Ağabeyimize de kuvvet kolaylık ve sabır ihsan etmesini Rabbimizden diliyorum.
Murat AYDOĞDU
13 Kasım 2012 Salı 23:11
Tebrik ve dua ile,
Ümmet gibi Temel İslami bir kavramın, post-modernist kesimlerce lekelenmeye çalışıldığı, Ulusalcı Cehalet tarafından olumsuzlanma dezenformasyonuna uğratılmak istendiği ortamda güzel bir çalışma.
Müslümanların özdeğerlerinde snmiş yerleşik, ama uyur hale getirilmiş Ümmet eksenli vahdet düşüncesinin canlandıracak ve yeni bir dinamizm/ruh kazandıracak bir ıslah eylemi.
Allah'ın izni ile Hayırlı olacağına inanıyoruz.
kemal pala
13 Kasım 2012 Salı 22:35
yüksekovadan selamlar
hamza abinin tecrubelerinden birikimlerinden faydalanacağımız bu program da hamza abiyi görmenin de mutluğunu yaşıyaçağız inşallah . hayırlı olsun.
Yalçın ARICIOĞLU
13 Kasım 2012 Salı 22:28
Hayırlı Bir Islah Çabası
Hamza abiyle "Ulustan Ümmete" çok yararlı bir program olacağı kesin.Hamza abimize kolaylıklar diliyorum.Rabbim yardımcısı olsun.
İsmail Ceyran
13 Kasım 2012 Salı 21:23
Hayırlı Olsun
Umudumuz, Umudu Var Edenin bizden umduğu gibi bir hayatı yeryüzünde imar ve inşa edebilmektir.Bu programın müslümaların bilincine berraklık ve yüreğine ferahlık getireceğine yürekten inanıyorum Rabbim hayırlı kılsın.
Ali Değirmenci
13 Kasım 2012 Salı 21:07
Hayır Duası
Hayırlı olsun.

Hamza Ağabeye başarılar, kolaylıklar diliyoruz.
suyuti
13 Kasım 2012 Salı 17:56
harika!
Çok önemli ve gerekli bir çalışma.
İnşallah yepyeni ufuklar açar ve deneyimler katar.
Allah utandırmasın.
Mustafa YILMAZ
13 Kasım 2012 Salı 17:28
Büyük Umutlarla
İslami uyanışın değerli emekçisi Hamza Türkmen'i dinlemek gerçekten bize heyecan veriyor. Bu vesile ile ona ekrenlerını açan Hilal TV'ye de teşekkür ediyorum. Bu programın, ulus batağında diriliş sancıları yaşayan coğrafya müslümanlarının yeniden ümmet bilinci kazanmasına katkıda bulunması için Allah'a dua ediyorum. Yeni bir zamana selam olsun. Uyanışın öncülerine ve emekçilerine selam olsun.
NURSEFA AKPUNAR
13 Kasım 2012 Salı 16:57
.....
Hamza abinin Tecrübelerini ve bilgi birikimlerini aktaracağını ümid ettiğim programın tüm müslümanlara hayırlı olsun..
oktay sari
13 Kasım 2012 Salı 16:53
hayırlı olsun
Azmi, hiç tükenmeyen enerjisi ve ylların bilgi birikimi ile bizlere her zaman doğruları anlatmaya çabalayan Hamza Abinin bu programı inşaAllah hayırlara vesile olur.
Diğer Haberler
DÜŞÜNCE PLATFORMU
PANO
İKTİBASLAR
KARİKATÜR