Karakter boyutu :



16 Şubat 2012 Perşembe 20:51
PYD, Suriye Kürdistanı'nda Baskılarını Artırdı
Suriye Kürdistanı’ndaki PYD'nin yol kontrolleri ile Esed rejimine muhalif Kürt avına başladığı iddia ediliyor.
Avestakurd.net sitesinin iddiasına göre PYD (Partiya Yekîtiya Demokratîk - Demokratik Birlik Partisi) Suriye Kürdistanı’nda yol kontrolleri yapmaya başladı.
Kırmızı bültenle Suriye tarafından aranan ve "terör örgütü" lideri olarak kabul edilen PYD’nin lideri Mart ayında başlayan ayaklanmadan sonra Beşşar Esed tarafından ülkeye çağrılmıştı. Daha önce Efrin'de PYD'nin muhalif Kürtlerin Baas karşıtı eylemlerini basıp birçok kişiyi yaraladığıyla ilgili haberler yayınlanmıştı. Yol kontrolleri yapan PYD militanlarının halkı Baas rejimine karşı çıkmamaları konusunda uyardığı ifade ediliyor.
YORUMLAR ( Toplam 9 yorum)
can
Yalan Haberler konusunda Dikkat !!!
19 Şubat 2012 Pazar 13:32
Lütfen spekülatif ve yalan haber yapmaktan kaçının.PYD nin Batı Kürdistan(Suriye tarafında kalan Kürdistan parçası) da en demokratik güç olduğunu herkes biliyor. Sanırım siz bilmiyorsunuz. PYD herhangi bnir ayaklanmada tarihte birçok defa yaşanan kürt katliamlarının bir tekrarı olmamamsı için doğal önlemler alıyor hepsi bu. Ortalık karıştığında herkes bunu daha iyi anlayacak. Ve lütfen yalan veya masabaşında üretilen gerçekdışı haberler konusunda da uyanık olun şu an Suriye üzerinde çıkarı olan bütün güçler kendilerine dönük yalan haberler üretip yayma yarışı içindeler.
islamı kişiliksizleştirdiniz...
siz
18 Şubat 2012 Cumartesi 18:37
Editör Notu: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
haksözcü
Ciddiyet
18 Şubat 2012 Cumartesi 16:30
Sayım Muhammed Zeki Çalışkan;
Meselenin polemikleşmesi taraftarı değilim. Yanlız anlaşılmayan bir konu var. En başta belirteyim ki alttaki yorumum kırpılmış bir yorum. Ve yorumun ardından haberde kırpıldı. Bundan dolayı anlamamanız gayet doğal. Buradaki kopukluk editoryal hatalardan ve ciddiyetsizliklerden kaynaklanıyor. İlk yorumu yazdığımda haber içeriğinde "PYD bir çok kişiyi öldürdü" ifadeleri vardı. Ben bu ifadeler için hiç bir kaynakta geçmiyor demiştim. Yoksa yol kontrolleri haberi için söz konusu değildi. Bu öldürülmeler varsa örnekler istemiştim.
Ve akabinde editörümüz hem haberde geçen bu ifadeyi hemde yorumumda geçen ifadeleri sildi. 2. yorumumda buna değinmiştim lâkin gözden kaçmış olmalı. Yoksa ben yazdıklarımdan haberdarım. Ayrıca kimseyi temize çıkarma gayreti içerisinde olmadığımı ve sadece gerçekleri öğrenmek istemek arzusunda olduğumu da bilmenizi isterim.
Ve son olarak "Kur'an'ın Aydınlığına Doğru" yol alırken, doğruluktan taviz vermemek, bir çok müslümanın eminliğine güvendiği, içinde barındırdığı metaryelleri ihlas bağlamında gerçek, doğru veya samimi kabul edilen haksözhaber sitesinin editoryal çalışmalarını yürüten kardeşlerimizin en azından hassas konularda daha dikkatli davranmaları gerekir. Bu müslümanların selameti için önemlidir. Aksi hâli, şu günlerde müslüman medyada boyna rastladığımız "dezenformasyon" çabaları haksözüde farkında olmadan içine dahil edebilir. Bunun için onlarca habere ihtiyaç yoktur.
Es selam.
Meselenin polemikleşmesi taraftarı değilim. Yanlız anlaşılmayan bir konu var. En başta belirteyim ki alttaki yorumum kırpılmış bir yorum. Ve yorumun ardından haberde kırpıldı. Bundan dolayı anlamamanız gayet doğal. Buradaki kopukluk editoryal hatalardan ve ciddiyetsizliklerden kaynaklanıyor. İlk yorumu yazdığımda haber içeriğinde "PYD bir çok kişiyi öldürdü" ifadeleri vardı. Ben bu ifadeler için hiç bir kaynakta geçmiyor demiştim. Yoksa yol kontrolleri haberi için söz konusu değildi. Bu öldürülmeler varsa örnekler istemiştim.
Ve akabinde editörümüz hem haberde geçen bu ifadeyi hemde yorumumda geçen ifadeleri sildi. 2. yorumumda buna değinmiştim lâkin gözden kaçmış olmalı. Yoksa ben yazdıklarımdan haberdarım. Ayrıca kimseyi temize çıkarma gayreti içerisinde olmadığımı ve sadece gerçekleri öğrenmek istemek arzusunda olduğumu da bilmenizi isterim.
Ve son olarak "Kur'an'ın Aydınlığına Doğru" yol alırken, doğruluktan taviz vermemek, bir çok müslümanın eminliğine güvendiği, içinde barındırdığı metaryelleri ihlas bağlamında gerçek, doğru veya samimi kabul edilen haksözhaber sitesinin editoryal çalışmalarını yürüten kardeşlerimizin en azından hassas konularda daha dikkatli davranmaları gerekir. Bu müslümanların selameti için önemlidir. Aksi hâli, şu günlerde müslüman medyada boyna rastladığımız "dezenformasyon" çabaları haksözüde farkında olmadan içine dahil edebilir. Bunun için onlarca habere ihtiyaç yoktur.
Es selam.
Muhammed Zeki Çalışkan
"haksözcü" ismi ile yorum yazan kardeşime
18 Şubat 2012 Cumartesi 10:01
"ne avestakurd.net'te ne başka bir internet sitesinde bu haber bulunmuyor." İfaden üzerine bu linki verdim. Yani sen böyle bir haber yok demişsin ilk yorumunda. sanırım ilk yorumunda yazdığın gözünden kaçmış...
haksözcü
Ahlâkîlik
17 Şubat 2012 Cuma 17:30
Değerli editör kardeşimiz;
"Yoruma konu olan cümleleri haber içeriğinden çıkardığınızda" daha önceleri olduğu gibi bunu yorum altına veyahut haber içeriğinin altında belirtmeniz gerekirdi. Bu yorumun yazılma sebebi "bir çok kişi öldürüldü" ve "baas yanlısı" ifadeleriydi zaten. Diğer haliyle yorum sap gibi ortada kalıyor.
Ayrıca Fikri kardeş, haber linkini vererek benim okumadığımı zannetmiş. Gerçi bunu alttaki yorumda belirtmiştim ama yinede teşekür ederiz.
PYD'nin PKK'ye yakınlığı bulunduğu alttaki yorumda yazıyor zaten. Birazcık sert olacak ama şunu belirtmek durumundayım.
Sözüm ona Hizbullah genel sekreteri Nasrallah ve yine sözüm ona İran İslam Cumhuriyeti sözcü ve yöneticilerinin Suriye meselesine bakış açıları ve kullandıkları ifadeler ne derece biz müslümanlara ters düşüyorsa PKK ve benzeri yapılanmalarda aynen bunlar gibi maalesef "ulusal ve kimliksel" faidelerinin peşindedirler. Şu aşamada PKK'nin ha İsrail ile işbirliği yapmış ha İran'la yapmış ne farkı var bunun. Adının İslam yada İsrail olması bu gerçeği değiştirir mi? Elbette ortak paydalarımız hâlâ bizler için değerlidir.
Ayrıca biz müslümanlar iddaaları gerçekmiş gibi kabul etmiyoruz. Kanıtlanmamış objektiflikten olmaktan uzak meselelerle de amel etmemekteyiz Fikri kardeş....
Son olarak PYD başkanı bu haberler üzerine açıklama yapmış. Onada göz atıverin...
Selam ile.
"Yoruma konu olan cümleleri haber içeriğinden çıkardığınızda" daha önceleri olduğu gibi bunu yorum altına veyahut haber içeriğinin altında belirtmeniz gerekirdi. Bu yorumun yazılma sebebi "bir çok kişi öldürüldü" ve "baas yanlısı" ifadeleriydi zaten. Diğer haliyle yorum sap gibi ortada kalıyor.
Ayrıca Fikri kardeş, haber linkini vererek benim okumadığımı zannetmiş. Gerçi bunu alttaki yorumda belirtmiştim ama yinede teşekür ederiz.
PYD'nin PKK'ye yakınlığı bulunduğu alttaki yorumda yazıyor zaten. Birazcık sert olacak ama şunu belirtmek durumundayım.
Sözüm ona Hizbullah genel sekreteri Nasrallah ve yine sözüm ona İran İslam Cumhuriyeti sözcü ve yöneticilerinin Suriye meselesine bakış açıları ve kullandıkları ifadeler ne derece biz müslümanlara ters düşüyorsa PKK ve benzeri yapılanmalarda aynen bunlar gibi maalesef "ulusal ve kimliksel" faidelerinin peşindedirler. Şu aşamada PKK'nin ha İsrail ile işbirliği yapmış ha İran'la yapmış ne farkı var bunun. Adının İslam yada İsrail olması bu gerçeği değiştirir mi? Elbette ortak paydalarımız hâlâ bizler için değerlidir.
Ayrıca biz müslümanlar iddaaları gerçekmiş gibi kabul etmiyoruz. Kanıtlanmamış objektiflikten olmaktan uzak meselelerle de amel etmemekteyiz Fikri kardeş....
Son olarak PYD başkanı bu haberler üzerine açıklama yapmış. Onada göz atıverin...
Selam ile.
Muhammed Zeki Çalışkan
Ev çi ye hewal!
17 Şubat 2012 Cuma 15:11
http://avestakurd.net/news_detail.php?id=17575
Bu linkte görmediğiniz haberi okuyabilirsiniz...
Ayrıca nasname de de bu konuyla alakalı oldukça fazla malumat görebiliyorsunuz...
Bu linkte görmediğiniz haberi okuyabilirsiniz...
Ayrıca nasname de de bu konuyla alakalı oldukça fazla malumat görebiliyorsunuz...
Fikri
PKK-ESAD teröristlerin işbirliği
17 Şubat 2012 Cuma 10:34
http://www.avestakurd.net/news_detail.php?id=17575
PYD PKK nın suriye uzantısı bir örgüttür. Haksözcü rumuzuyla yazan arkadaş yukarıda avestakurd.net te okuduğum haberi siz de okuyabilirsiniz.
Suriye deki Kürt kardeşlerimiz Esad a muhaliftir. Çünkü onlar Müslümandır.
PKK taşerondur. Nerde bir pis bağlantı var, hemen orda PKK var. Mavi Marmara gemisinin Gazze ye yanaşacağı gün İskenderun eylemini yapması bunu göstermektedir.
PYD PKK nın suriye uzantısı bir örgüttür. Haksözcü rumuzuyla yazan arkadaş yukarıda avestakurd.net te okuduğum haberi siz de okuyabilirsiniz.
Suriye deki Kürt kardeşlerimiz Esad a muhaliftir. Çünkü onlar Müslümandır.
PKK taşerondur. Nerde bir pis bağlantı var, hemen orda PKK var. Mavi Marmara gemisinin Gazze ye yanaşacağı gün İskenderun eylemini yapması bunu göstermektedir.
Halil
Körler sağırlar birbirini ağırlar
16 Şubat 2012 Perşembe 23:58
Bu PYD PKK'nin Suriye'deki uzantısı. Demek ki Esed ailesine diyet borçlarını ödüyorlar. Çok ilginç bir ittifak!
haksözcü
pyd
16 Şubat 2012 Perşembe 22:58
Sayın editör ne avestakurd.net'te ne başka bir internet sitesinde bu haber bulunmuyor. Bu haberin kaynağı nedir? "Bir çok kişi" ifadesi de dikkat çekici. Bunlarla ilgili pek haberede rastlamıyoruz medyada. Biraz örneklendirmeniz önemli olur. Oysa PYD, PKK'ya yakınlığı ile biliniyor. Medyanın bu malzemeyi kaçıracağını hiç zannetmiyorum. PYD'nin bölgede en güçlü olduğu yerlerden biri Qamışlo ve Efrin. Oysa Qamışlo'nun direnişciler safında mücadele ettikleri haberlerini okuyoruz boyna. Bizzat PYD tarafından eylemler tertip ediliyordu. Yanlış mı hatırlıyorum? Rejim muhalifi diye hayatı tehlikeye düşünce kaçmak zorunda kalmış olan başkan Salih Müslim Muhammed, eylemlerin başlamasının ardından Irak'tan dönmüş hemen ardından parti üyeleriyle birlikte Qamışloˊdaki gösterilere katılmıştı
PYD'nin de aynen BDP gibi, islami bir yapılanması yok. Ama her iki partininde tabanı en azından mütedeyyin müslümanların çoğunlukta olduğu Kürtlerden oluşuyor. Bu tabanın rejime eyvallah çekiyor olabileceği hesabı hiçte akla uygun düşmüyor. Bunca inkara ve zulme maruz kalmış Suriye kürtleri en azından çoğunluğu rejim aleyhine hareket ediyor. Olaylara Suriye İhvanı gibi bakmıyor ama Esed'in devrilmesi için mücadele ettiklerini biliyoruz... Ayrıca avesta haberi "iddaaya göre" diye sunmuş. Acaba kimin için için kontrol noktası kurmuş olabilirler. Bunun Öcalan'ın yakalanışın yıldönümüyle bir ilgisi olabilir mi. Bunuda bilmiyoruz. Rejim muhalif-Parti muhalifi meselesi haberde iç içe girmiş durumda.
Bilgilerinizi bekliyorum.
Selam ile.
PYD'nin de aynen BDP gibi, islami bir yapılanması yok. Ama her iki partininde tabanı en azından mütedeyyin müslümanların çoğunlukta olduğu Kürtlerden oluşuyor. Bu tabanın rejime eyvallah çekiyor olabileceği hesabı hiçte akla uygun düşmüyor. Bunca inkara ve zulme maruz kalmış Suriye kürtleri en azından çoğunluğu rejim aleyhine hareket ediyor. Olaylara Suriye İhvanı gibi bakmıyor ama Esed'in devrilmesi için mücadele ettiklerini biliyoruz... Ayrıca avesta haberi "iddaaya göre" diye sunmuş. Acaba kimin için için kontrol noktası kurmuş olabilirler. Bunun Öcalan'ın yakalanışın yıldönümüyle bir ilgisi olabilir mi. Bunuda bilmiyoruz. Rejim muhalif-Parti muhalifi meselesi haberde iç içe girmiş durumda.
Bilgilerinizi bekliyorum.
Selam ile.
DİĞER HABER BAŞLIKLARI

KARİKATÜR








