28 Şubat Zulmü Fotoğrafla Tanıştırdı

06.11.2011 16:39
28 Şubat Zulmü Fotoğrafla Tanıştırdı
Sabiha Çimen, İfsak Genç Fotoğrafçılar Festivalinde kişisel fotoğraf sergisi açmaya hak kazanan fotoğraf sanatçılarından biri. Onu diğerlerinden ayıran özelliği fotoğraflarında 28 Şubat'ın izlerini taşıyor olması.

Genç fotoğrafçılara destek vermek için İstanbul Fotoğraf ve Sinema Amatörleri Derneği (İFSAK) tarafından bu yıl 4'üncüsü düzenlenen İfsak Genç Fotoğrafçılar Festivali Ekim ayında açıldı. Bir çok genç sanatçıyı bizimle buluşturan festivalin bu yılki konusu "görü-yorum"du. Sabiha Çimen de festivalde sergisi olan genç fotoğrafçılardan biri. Çimen'in seçtiği konu yakın bir dönem olan 28 Şubat'ın kaotik ortamını anlatıyor. Sabiha'nın bu konuya hassasiyet geliştirmesinin sebebi kendisinin de bir 28 Şubat mağduru olması. Sabiha 1986 yılında doğmuş. Orta okulu özel bir okulda okuduktan sonra yasak sebebiyle liseyi açık öğretim ile bitirmiş. Üniversiteye de yine yasaklar sebebiyle 3 yıl ara vermiş ve bu durum onu fotoğrafa ve alternatif eğitimlere yöneltmiş. Sonra beş yıl ÖZGÜRDER'de fotoğrafçı olarak çalışmış. Geçen yıl eğitimi tamamlamak için İskoçya'ya gitmiş. Şimdi ise Bilgi Üniversitesi'nde Uluslararası Ticaret ve İşletmecilik 3. Sınıf öğrencisi ve aynı zamanda freelance fotoğrafçılık yapıyor.

28 ŞUBAT'IN İZLERİ MEKANLARDA KALDI

Sabiha Uluslararası Ticaret okuyor ama fotoğraf çekmekten vazgeçmiyor. Sebebi ise duyduğu sorumluluk. "Dindar biri eline fotoğraf makinası aldığında bu bir anlama tekabül etmeli. Çok güzel portreler çeken var ama toplumsal konulara değinen çok fotoğrafçı yok. İnsanların kafasında o döneme ait bir şeyler bırakmak istiyorum." Sabiha, fotoğrafla 28 Şubat nedeniyle tanıştığı için projesinin konusunu İslami Okullar ve Sene Sonu Müsamereleri olarak seçmiş. Proje için bir yakınının sene sonu müsameresine katılan Sabiha, "Mekandaki yerleşik olmama hali, atıllık ilgimi çekti. Atıllıkta 28 Şubat döneminden kalma bir ruh hali. Bu müsamere salonu da 28 Şubat'tan kalma bir salon. Okul da o dönemin izlerini taşıyor. Velilerin rahat ama bir o kadar içine kapanık halleri dikkatimi çekti." diyor. Bu fotoğrafların içinde dindar aile temasını da işlediğini söyleyen Sabiha, postmodern darbeden sonra dindar erkeğe yöneltilen ataerkil yaftasını da yapıbozumuna uğrattığını düşünüyor. 17 kişinin kişisel sergi açmaya hak kazandığı festivalde sergilenen fotoğraflar Kıbrıs'ta da sergilenecek. Festival Kasım ayında da devam ediyor. En iyiler listesi çıkarılıp Nazım Hikmet Kültür Merkezi'nde tekrar sergilenecek. Sabiha'nın bir sonraki fotoğraf konusu Kuaförler ve Müezzinler.

Geniş açı bakamazsın dediler

Genç fotoğrafçı Sabiha Çimen, eğitime üç yıl geç başladığı için kırgın ama bir o kadar da memnun. Çünkü o bakış açısının fotoğrafa yansıdığını düşünüyor. Yine de bu psikolojiden sıyrılıp özgür bir birey olmak istiyor. Sabiha, "Fotoğraf ekipmanları satan bir dükkanda geniş açı objektif baktığımı gören bir adam 'ne kadar geniş açı alsanda oradan bakamayacaksın' demişti. Bu alanda çok kırıldığımı bilirim." diyor. Her şeye rağmen pes etmeyen Sabiha ailesinden büyük destek gördüğünü söylüyor. Ona fotoğraf camiasında ötekileştirme olup olmadığını sorduğumda insanlar arasında var olan ön yargının mesleği profesyonel icra edenlerde olmadığını söylüyor: "Fotoğraf konusunda bir yere gelmiş insanlar şuna bakıyor; acaba düşündüklerinle getirdiğin projeyi aynı düzlemde yürütebilmiş misin? Baktığın ile gördüğün bir mi? İstediğin mesajı verebilmiş misin? Eğer bunları yapabiliyorsan bir yerlere gelebiliyorsun."

KÜBRA SÖNMEZIŞIK / YENİ ŞAFAK 

  • Yorumlar 0
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
PANO
KARİKATÜR
Tüm Hakları Saklıdır © 2001 Haksöz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 212 635 43 75 | Faks : 0 212 631 55 27 | Haber Yazılımı: CM Bilişim