1. HABERLER

  2. İSLAM DÜNYASI

  3. İRAN

  4. Davutoğlu: İran Dürüst Değil
Davutoğlu: İran Dürüst Değil

Davutoğlu: İran Dürüst Değil

Davutoğlu, Myanmar yolunda İran Genelkurmay Başkanı Hasan Firuzabadi'nin sözlerine dair açıklamalarda bulundu.

09 Ağustos 2012 Perşembe 05:54A+A-

Gazetecilerin sorusu üzerine İran Genelkurmay Başkanı'nın söylediklerini kabul edilemez ve maruz görülemez olarak değerlendiren Dışişleri Bakanı Ahmet Davutoğlu, "Açıklamada bizi rahatsız eden husus sanki Suriye'deki olayların sorumluluğunu Türkiye'ye yükleme çabası. Kabul etmemiz veya maruz görmemiz mümkün değil." dedi. Tümgeneral Firuzabadi, önceki gün yaptığı açıklamada, "Suriye'de akan kandan Türkiye'nin sorumlu olduğunu söylemiş ve Suriye'den sonra sıranın Türkiye'ye geleceğini" iddia etmişti. İranlı yetkilinin sözlerinin dürüstlükle bir alakasının olmadığını vurgulayan Davutoğlu, "Suriye'de on binlerce insanın ölümünden sorumlu olan bir yönetimle ilişkiyi sürdürecekseniz ve yönetime destek vereceksiniz sonra dönüp Türkiye'yi tehdit edeceksiniz. Bunun dürüstlükle bir alakası yok. İran Dışişleri Bakanı'na bunu ifade ettik. Suriye'de akan kanın sorumlusu rejimdir ve destek verenlerdir." dedi.

İran'la Suriye konusunda baştan beri hep farklı bakışa sahip olduklarını söyleyen Davutoğlu, buna rağmen iletişim kanallarını kapamadıklarını söyledi. Davutoğlu, yakın ilişki içinde olduğu İranlı mevkidaşının, "Ayetullah Ali Hamaney ve cumhurbaşkanı ile ben konuşurum. Diğer iç politika saikiyle söylenen sözlere, bizden başkasının sözlerine önem vermeyin." demesine rağmen böylesi açıklamaların sürekli tekrar edildiğini söyledi. Firuzabadi'nin açıklamasının hiçbir şartta kabul edilemez olduğunu söyleyen Davutoğlu, İran Genelkurmay Başkanı'nın mevkisinin gerektirdiği saygı içinde davranmasını beklediklerini ifade etti.

Davutoğlu, Şam'da rehin tutulan 48 İranlı konusunda ise kurtulmaları için ellerinden gelen yardımı yapacaklarını, siyasi anlaşmazlıkların ayrı, insani konuların ayrı olduğunu sözlerine ekledi.

ZAMAN 

HABERE YORUM KAT

12 Yorum
  • Sadık AYDIN / 09 Ağustos 2012 21:29

    İran resmi açıklamalarla sonuna kadar Suriye'nin yanındayız diyorsa, direniş ekseninin yıkılmasına izin vermiyeceğiz diyorsa Suriye'ye lojistik, eğitim ve hatta askeri destek vermesi normaldir. Ama bunu inkar etmesi diplomasidir. Rakip devletinde bunu dürüst olmamakla suçlaması mantıklıdır.

    Putlaştırılmış bir tabiiyet olmadıkça açık ve net görülen de şu'dur:

    Savaş içerisindeki bir bölgeye Türkiye vatandaşlarını gitmesin diye uyarırken ve kendince Aşırı İslamcı militanların gitmesini engellerken İran emekli Devrim muhafızlarını turist (Hacı) ! olarak gönderiyor. Anlamayan kör aşık.

    İran (yalanlasa da mızrak çuvala sığmıyor) muhalifleri Nato'culukla suçlarken kendisi bu gün Cumhuriyet gazetesine verdiği demeçte Cihadçılara karşıTC ve ABD 'yi uyarıyor. Bu işbirliği değildir canım, diplomasi, diplomasi... Ama bu diplomasinin esamesini görse kendi güdümü ve/veya propaganda alanı dışındaki Müslümanları itham bombardımanına tutuyor...

    Yanıtla (0) (0)
  • Fikri. / 09 Ağustos 2012 21:16

    Evet Davutoğlu doğru söylüyor. İran dürüst değil. "Tencere dibin kara, seninki benden kara" misali TC sen nesin ki sataşmaları bu doğru tespiti değiştirmez. Bu doğru tespitte, tespiti yapanın sütten çıkmış ak kaşık olduğu anlamına da gelmez.

    Türkiye Suudi Arabistan, Katar ve daha niceleri Bosna Mücahidlerine de yardım etmişti. Bu yardım Kıyamı Gayri meşru kılacaksa çifte standardı bırakalım. Asıl soru Ulusalcı Sosyalistler ve Rusya istikrarlı bir şekilde Hem Sırp Çetnik Faşistlerin yanındaydı hem de Baas Faşistlerinin, ABD Bosna Müslümanlarının da yanında görünüp onları dejenere etmeye çalışıyordu, şimdi de Suriye İntifadasının. Hatta Suriye İntifadasına Bosna Müslümanlarından daha düşmanca yaklaşıyordu. Tarihin pragmatist gereği herkes rolünü oynuyor. ABD işi kotarmaya çalışıyor. Bir çok ülke manüpüle etmeye çalışıyor, İran tam bir döneklikle pragmatizmin alasını yapıyor, bir de utanmadan kendi işine gelmeyen Müslümanlara NATO'cu damgası vuruyor, hatta ahlaksızca kendisi O iftira attıklarına karşı açıkça Afganistan ve Irak'ta ABD ile stratejik işbirliği yapmasına rağmen. Müslümanlar ise bütün entrikalara direniyor. Buradan dezenformatf ve yaygayaya dayalı holiganlar ya basiretsiz ya da bilinçli saptırıcılardır. Haksoz gibi sosyal olayların nabzını tutan, tavrını tutarlı olarak daima mazlumlardan yana koyan, hem ıslah eksenli yol haritasına sahip, hem de adil şahitliğini yapan, bu arada hareket fıkhını tahlil ve realite dengesine uygun yapan bir sitede, bu tip çiğ sataşmaların karşılığı yoktur. Olsa olsa kendilerini tatmin edecek aynı zamanda deşifre edecek holiganlıklardır. Bunları anlamayacak kadar cehalet içerisindekilerde haddini bilip zamanla pişmeyi bekleseler iyi olur.

    Yanıtla (0) (0)
  • F.Dara / 09 Ağustos 2012 21:05

    The Gaurdian şöyle yazdı böyle dedi diye bunu argüman olarak sunuyorsun öyle mi? THE SURİYE senin gözünün önünde değil mi? Her gün görsel ve yazılı medyada faşist ve zalim Esed'in silahlarıyla param parça olmuş bebek,çoluk-çocuk ve insan bedenlerini,yıkılmış ve harabeye dönmüş şehirleri,camileri ve türbeleri görmüyor musun? Oradaki vahşeti,dehşeti,terörü,insanlık dışı muameleyi es geçerek,bunu gözlerini ve kulaklarını kapatarak bize şuradan buradan alıntılar yaparak konuyu saptırmaya utanmıyor musun? Kendine insanım diyen her kişi bu vahşi terörü lanetlemeden ne dese desin asla be kuruşluk bir değeri ve önemi yoktur.İngiltereye ve THE GUARDİAN'a giymeye gerek yok.Bu kadar uzaklara gitme yorulursun.Halebe,İdilb,Şam,Direzor,Dera ve Humusa bak.

    Tüm bu katliamın yegane (...) azmettirenin de İran olduğunu biliyorsun her halde değil mi? Oraya askerleri (...) yahudi icadı Esedin yardımına gönderenin de İran olduğunu biliyorsun sanırım.İran ve Rusya birlikte oraya Irak üzerinden ve denizden her türlü silah ve cephaneliği gönderirken bu sana göre mubah ve normal..Ama namusunu,şerefini,imanını ve vatanını korumak için mazlum müslümanların Katar,Suudi,Türkiye veya başkasından yardım görmesini haram sayıyorsun..İşte bu zihniyet var ya?! Peygamberimiz (sav) bırak da Ehli Kitab'la, müşriklerle müzakereler ve antlaşmalar yapmış.

    Açıp, İslam tarihini okuyun...

    Yanıtla (0) (0)
  • casım / 09 Ağustos 2012 17:52

    küfürle savaşıyormuş.Küfre ajanlık yardım ve yatakçılık yapıyor desene buna.nerede savaşmış hani göster.evet bildiğimiz ve gördüğümüz o ki tümn islam coğrafyasında çinle ruslarla ve Abd ile birlikte müslümanların başına vuruyor.ırakta afganistanda ve suriyede iranın planları yüzünden ölenlerin sayısı hiroşima ve nagazakinin 2 katı olmuş.,ran tüm Sünnilere karşı alenen ve resmen harp halindedir....

    Yanıtla (0) (0)
  • DAVUD ERZURUMLU / 09 Ağustos 2012 17:27

    ... Ben şahsen burada İranın kötüleri ve eksileriye ilgili yazan kardeşlere aynen katılıyorum.

    CEHALETİN VE KÖRÜ KÖRÜNE İRANA BAĞLANMANIN BELGELERİ:

    1.HUMEYNİNİN İş başına gelmesinden başlayarak İrana adeta tapıp ve 35 yıl diyorsun.Bir kere bu sene 11 ŞUBATTA DEVRİMİN 33.YILI KUTLANDI.Önce tariheri bil,biraz oku,araştır,analiz et ve öyle yaz.

    2.ŞEMDİNLİDEN YAZAN:

    ADAM,oralı ve bölgeden bildiriyor.İsim veriyor.Sen klavyede ve evden çıkmamışsın.Hudutta bulunması sebebiyle oraları ve iRANI BENDEN de SENden de daha iyi bilir.Sen irana gitmiş misin? Biliyor musun? Katiyyen..Sallamak ve savurmak kolay..At ve at...



    3.HİROŞİMA VE NAGAZAKİ:

    1982 de HAMA da resmi rakamlara göre 35,gayri resmi rakamlara göre 75 bin insan katledildi.Binlercesi tutuklanıp işkencegahlarda sakat bırakıldı ve yüzlerce iffetli hanıma tecavüz edildi. 2 yıla aşkındır Tağut despot Beşar döneminde ise ölü sayısı 25,yaralı sayısı 50 bini geçti.200 bin insan kaçtı.Bu katliamı,bu vahşet ve terörü kim yapıyor ve yaptırıyor İRANNNNNNN!!!!!!!!!!!!

    ŞİMDİ GÖRDÜN MÜ İKİNCİ HİROŞİMA VE NAGAZAKİYİ? HATTA BU DAHA BETER!! GÖRDÜN MÜ ŞİMDİ O TAPTIĞIN"İRAN İSLAM CUMHURİYETİ" Nİ?

    4.VİCDAN,İNSANLIK ve MERHAMET NEREDE?

    SEN bu vahşeti,bu terörü bu katliamı yapan Esed ve müttefiklerini kınamaya bile yanaşmadan,başkasına çamur atmaya zaten hiç hakkın yok.Bir kere insanlığın,duyguların,merhametin,vicdanın ve mantığın bittiği yerdeyiz.

    4.İSİM,KAVRAM VE SIFATLAR:

    Hiç kimse islami isim,sıfat vs kullanarak islamı yaşadığını iddia etmesin.Resulullahla (sav) savaşanların isimleride Abdullah,Ahmet,Salah,Said vs idi.Yani şimdi İran araç ve malzeme olarak kullandığı isimlerle İslami mi oluyor? Asla böyle bir saçmalık dinimizde yok.Bunu da ayrıca kafanın bir başka rafına yerleştirirsen iyi olur. ...

    Yanıtla (0) (0)
  • abbas / 09 Ağustos 2012 16:25

    Suriye’deki isyancılara Türkiye, Suudi Arabistan ve Katar’ın destek olduğunu bütün dünya basını yazıyor. En son Guardian’ın köşe yazarı Seumas Milne, “Son aylarda ABD, Suudi Arabistan, Katar ve Türkiye gibi ülkelerden gelen silah, fon ve teknik desteğinde meydana gelen ani artışın, isyancıları güçlendirirken kayıpların da önemli ölçüde çoğalmasına yol açtığını” yazdı.

    Yanıtla (0) (0)
  • Ferit / 09 Ağustos 2012 14:38

    eşşemsizan bir şeyi eksik bırakmış, hiroşima ve nagazakiyede atom bombasını Amerikayla birlikte iran atmıştı! Bu ne ya, mesnedsiz sallayabildiğin kadar salla...
    İran'ın 35 yıldır küfrün önderleriyle savaştığına haksöz, kudüs ve dünya ve islam dergilerinden yülerce kanıt bulabilirsiniz... Tabiki kanıt istiyorsanız. Sövmek istiyorsanız eşşemsizan ve benzerlerinin yorumlarını okumaya devam edin.

    Yanıtla (0) (0)
  • civelek / 09 Ağustos 2012 13:33

    35 yıldır küfrün önderleriyle savaştığı idda edilen iranın bugüne kadar müslümanlar dışında hangi kafir devletle savaaştığını veya zor durumda bıraktığını açıklayacak iran ulus devleti sempatizanı bir arkadaş var mı aramızda????

    Yanıtla (0) (0)
  • UMUT / 09 Ağustos 2012 13:32

    Bu nasıl islam anlayışı böyle?İran yaparsa hata yapmaz,yada bir hikmeti vardır!Aynı tasavvufçuların mantığı,aynı cahilye araplarının mantığı;bizdense hırsız da olsa,kötü de olsa bizimdir mantığı!İran resmen bilinçli olarak ister hata,ister yanlış deyin göz göre göre suriyedeki zulmün temsilcisinin yanında yer alıyor!türk hükümetini yanlış yapması yada amerikan güdümünde hareket etmesi iranın yaptığı yanlışları doğrumu kılıyor,yada mazur mu gösteriyor?işte fanatizm!bir zamanlar şirk üzere olmakla suçladığımız tasavvuf ehlinin yaptığını şimdide sizler yapıyorsunuz!onlar yapınca şirk,günah biz yapınca her yol meşru!kendinize şu soruyu sorun;bizim derdimiz islam mı,yoksa iranmı?benim derdim islam kusura bakmayın...

    Yanıtla (0) (0)
  • halep hama / 09 Ağustos 2012 12:55

    senin iranı gelişi güzel gerekçelerle savunmanın mantığından çıkan bir kaç sonuç: peki o zaman bizde irana sen 2500 ve 3 bin km menzilli füzeleri,sınırımıza yığdığın asker, tank,top katyuşaları bize karşı kullanacaksın ve bizde bunu kabul etmeyeceğiz demeye hakkımız var.
    2-İran,kendi parasıyla görsel ve yazılı medya olarak hemde bazı hizip ve fraksiyonları (tüm bunların isim ve her şeylerini biliyoruz) resmen Türkiyeyi bölüp parçalamak ve iç savaşa sürüklemek için açıkça kullanıyor.O zaman İrana bu savaş sebebi olur demeye hakkımız var.İran israil ,emperyalizm,zulüm,istibar ve siyonizme karşı olduğunu iddia ediyor.

    Ama 35 yılki kronolojik olarak geçmişini irdelediğimizde tam tersi hep emperyalist siyonistlerle iş birliği yaparak tüm Sünni cihadi hareketlere karşı savaşmıştır.
    siyonist bir yahudinin kanunlarını kendine metot ve rehber olarak seçen,alnı secdeye varmamış,10 bini bebek ve sivil 25 binden fazla mazlum müslümanı şehit eden zalim faşist esede can havliyle yardım ediyor.
    Hatta fiilen katliam ve tecavüze katılıyor.Lübnan ve Iraktaki şii milislerede talimat vererek Esedin yardımına göndermiş.

    Sana sorarım müslümanlık islamlık merhamet bu mu? Birde utanmadan usanmadan islamı maske ve alet olarak kullanıp kendine islam cumhuriyeti adını takmış.
    Yani dışı boyanıp ve süslenmiş bir kutu gibi.Birde bir açıp bakıyorsun meğerse içinde pislik ve çöp dolu ve çöp tenekesiymiş meğerse.
    Belucistan eyaletinde aralarında Mevlana Molla A.Kadir Rahmanzade olmak üzere İran son 5 yılda toplam 8 büyük Sünni alimi şehid etti.İran içindeki 8 milyon Sünni Kürde hiçbir hak ve hukuk vermemiş.Ayrıca İranın içindeki hiçbir sünni asla devlette şef,general,bakan,vali kaymakam genel müdür vb olamıyor.İran hiçbir sünniye ne cami yapmış,ne imar ediyor nede bir sünni din görevlisine maaş veriyor.
    Paki bundan daha faşizan,despotik ve ırkçı gerici mezhepçilik olur mu? Yani bir Sünni İranda 3.vatandaş bile kabul edilmiyor.
    İşte senin iranın gerçek yüzü böyledir.Bunlar sadece bir kaç örnek.yoksa yazmakla bitmez

    Yanıtla (0) (0)
  • EŞ-ŞEMZÎNAN / 09 Ağustos 2012 12:25

    Bilmeden,kronik bazı evham ve sloganlardan esinlenerek klavye başında İranı övmek kolay değil mi? Evet,35 yıldır İran şark ve garp emperyalizmi ile siyonizme hizmet ediyor.Bu uzun bir hikaye.Ama kısaca; Humeyniyi Paristen uçakla Tahran'a merasimle gönderen o batı değil miydi? Çin'in içindeki Uygur-Kaçgar,Rusya'nın Çeçen-Inguş ve Dağısan ve Hindistan'ın Keşmir'deki müslümanlara yaptığı zulüm,işkence ve katliama karşı bırakın İran'ın en ufak bir tepki göstermesini,bu emperyalist gavurlara müslümünlar ilgili yardım ve isdtihbari bilgiler verdi.Afganistan,Irak ve Pakistan'da binlerce masum müslümanın katledilmesinin zeminini hazırlayan,buralarda ABD ile hareket ederek Guantenamo'ya götürülmek üzere 48 müslümanı CIA'ya teslim eden İran değil mi? Irak'ın Bağdat,Felluce,Ramadi,Bequba,Tikrit,Musul ve Ebu Ğerib'te ABD,İngiltere ve İranın yerli terör şebekeleri olan El De'wa ve Ceyşul Mehdi(Mehdi Ordusu) yla birlikte masum sivillere saldırarak çoğunluğu kadın,yaşlı ve çocuk olmak üzere binlerce insanı katledip ve ırzına geçmediler mi? Ev ve mağazalarını talan etmediler mi? Sünnilerin Şéx Abdulkadir Geylani,Ebu Ubeyde,İmam Hanefi,Muqdad b.Eswed gibi büyük camilerini yakıp yıkmadılar mı? ...Ve Suriye.İdeolojisi,programı ve anayasasını Siyonist Misel Aflak'tan alan; 1982 de Hama ve şimdi de oğul Esedin katliamına destek veren, yaptırtan ve kirli bağnaz,Fars Safavi nasyonalist mezhepçiliği tüm İslam coğrafyasına dikte eden İran değil mi? İslami komşuluk ilkelerine zıt olarak hep PKK'i koruyup kolladı.Şimdi de sınır boyunca tekrar PKK'e kucak açtı.Ben Şemdinli Kürdüm.

    1985-2002 arasında da PKK Şehidan kampı olarak bilinen yeri zaten kullanıyordu.Şehidan (Cermi-Bitkar) İran toprakları içinde ve Şemdinlinin Soğuksu(Tîsé) hizasınsa bulunuyor.PKK,Şemdinlinin Alan(Helane) hizasında bulunan İran toprağındaki Süledükel ve Qabré Zahir ile Y.ovanın yediveren(Pagenk) hizasında bulunan Déri'de yerleştiler.İşte İranın dostluğu,müslümanlığı,erkekliği,dürüstlüğü ve samimiyeti budur! ...

    Yanıtla (0) (0)
  • Ferit / 09 Ağustos 2012 06:32

    Söyleyene bakar mısınız? İran 35 yıldır küfrün önderleriyle savaşıyor... Sizin gibi nelerini gördü. Üç kuruşluk nükleer desteği verdik diye atmadıkları hava kalmıyor. bir yandan nükleer enerjiye destek vereceksiniz diğer yandan nato radar sistemini malatyaya kurduracaksınız. Sizi şark kurnazları sizi... İran yutar mı bunları? İran 35 yıldır sizin ağababalarınızı bütün dünyanın gözüönünde kepaze etti. Size mi pabuç bırakacak?

    Yanıtla (0) (0)