1. HABERLER

  2. İSLAM DÜNYASI

  3. FİLİSTİN

  4. Kudüs ve Aksa'yı Ziyaret Tartışması Büyüyor
Kudüs ve Aksayı Ziyaret Tartışması Büyüyor

Kudüs ve Aksa'yı Ziyaret Tartışması Büyüyor

Mısır Müftüsü Ali Cuma’nın İsrail’in gözetimi altında Kudüs’ü ziyaret etmesine yönelik tepkiler ve tartışmalar büyüyor.

20 Nisan 2012 Cuma 13:03A+A-

HAKSÖZ-HABER

Kudüs'te yaşayan Filistinliler Mısır Müftüsü Ali Cuma'nın işgal askerleri korumasında Mescid-i Aksa'ya yaptığı ziyareti şiddetle eleştirerek, ziyaretin işgalcinin imajını düzeltmek için gerçekleştirildiğini söyledi.

Kudüslüler, ziyaretlerin dünya kamuoyuna Mescid-i Aksa sanki işgal altında değilmiş gibi bir izlenim vermek için planlandığını ifade ederek, diğer dinlere karşı hoşgörülü imiş gibi görünmek isteyen işgal rejiminin Şeyh Raid Salah ile Şeyh İkrime Sabri'yi neden Mescid-i Aksa'ya sokmadığını sordu.

Filistin Enformasyon Merkezi muhabirine konuşan Kudüslü Mahmud Hüseyin, ziyaretin kabul edilemez olduğunu ve Mısır Müftüsü'nün Mescid-i Aksa'yı Filistin bayrağı altında fatihlerle birlikte ziyaret etmek yerine işgal rejimi bayrağı altında ve başı öne eğik bir şekilde ziyaret ettiğini söyledi.

Kudüslü Hacı Muhammed Talal ise, Mısır Müftüsü Ali Cuma'yı işgal askerleri arasında Mescid-i Aksa'da gezinirken gördüğünde kalbinin acıyla dolduğunu ifade ederek, bu ziyaret işgalciye ve propagandasına hizmet ettiğini belirtti.

El-Ezher: Bu Ziyaret Kabul Edilemez

Dün (19 Nisan Perşembe) El-Ezher Şeyhi başkanlığında acilen toplanan El-Ezher İslami Araştırmalar Kurulu Mısır Müftüsü'nün Kudüs ziyaretini görüştü.

El-Ezher Şeyhi'nin müsteşarı Mahmud Azeb, Mısır Müftüsü Ali Cuma'nın dün Kudüs'e yaptığı ziyaret hakkında El-Ezher'e hiçbir şey danışılmadığını belirterek, El-Ezher'in de herkes gibi ziyareti şaşkınlıkla karşıladığını ve hiçbir zaman Kudüs'ün işgal altındayken ziyaret edilmesini onaylamadığını söyledi.

Raid Salah: “İşgal Altındaki Kudüs’ü Ziyaret İşgalcinin Varlığını Kabul Etmektir"

1948 yılında işgal edilmiş Filistin topraklarındaki İslamî Hareket lideri Şeyh Raid Salah, Arap ve İslam ülkelerinden bazı âlim ve davetçilerin işgal altındaki Kudüs ve Mescidi Aksa’yı ziyaret etmesinin Müslümanların buralara yönelik düşüncelerini olumsuz yönde etkilediğini belirterek, böylesi kritik ziyaretlerden sadece işgalcinin istifade edeceğini söyledi.

Bazı davetçi ve şahsiyetlerin Kudüs ve Mescidi Aksa’yı ziyaret etmelerinin işgalcinin Kudüs’teki varlığını kabul etme ve Mescidi Aksa üzerinde egemenliğini tanıma anlamına geldiğine dikkat çeken Şeyh Raid Salah, Müslümanların buraları şimdilik ziyaret etme yarışına gireceklerine işgalcinin buradaki varlığını yok etmek için çalışmaları gerektiğini ifade etti.

Ürdünlü Müslümanlar da Tepkili

Ürdün İslami Çalışma Cephesi de İsrail vizesi ile ziyaretin İsrail'i tanımak olduğunu açıkladı.

Ürdün'de Müslüman Kardeşler'e bağlı İslami Çalışma Cephesi'nin ilim heyeti, İsrail’in izniyle Kudüs şehri ve Mescid-i Aksa'yı ziyaret etmenin İsrail’in tanınması anlamına geldiğini söyledi.

İlim Heyeti tarafından basına dağıtılan fetva metninde, “Bu tavır Allah ve Resulü'ne ihanettir.” denilerek şu ifadelere yer verildi:

"Kudüs’ün Filistinli Müslümanlar dışında ziyaret edilmesinin haram olduğu konusunda âlimlerin ittifakı vardır. Çünkü bu işgalci Yahudilerle ilişkilerin normalleşmesi ve Filistin’de Müslüman egemenliğinin yok edilerek Yahudi egemenliğinin kabulü anlamına gelir."

Karadavi’nin Fetvası Var

Yemenli davetçi Şeyh El-Habib El-Cifri’nin ardından Mısır Başmüftüsü Ali Cuma, 18 Nisan Çarşamba günü Ürdün Kralı İkinci Abdullah’ın özel temsilcisi Prens Gazi bin Muhammed ve Ürdün Diyanet İşleri Müsteşarı ile Mescid-i Aksa’yı ziyaret etmişti.

Başmüftü Ali Cuma'nın basın danışmanı ise Başmüftünün Kudüs'ü ziyaret etmesinin İsrail ile ilişkilerin normalleştirilmesi anlamına gelmediğini belirterek, "Ali Cuma Kudüs'e İsrail vizesi almadan Ürdün heyetinin aracılığıyla girdi ve ziyaret resmi düzeyde değildi." açıklamasını yapmıştı.

Dünya Alimler Birliği Başkanı Yusuf Karadavi'nin Filistinliler dışındaki Müslümanların İsrail vizesi alarak Kudüs'ü ziyaret etmesinin caiz olmadığı yönünde fetvası bulunuyor.

 

HABERE YORUM KAT