TRT'den 'TRT Kürdi' Açıklaması

11.07.2016 12:38
TRT'den 'TRT Kürdi' Açıklaması
TRT, TRT Kürdi'de yayınlanan haberler ve içeriklerinin yaklaşık 1,5 yıldır kurumun kendi bünyesinde hazırlandığı, bunlar için dışarıya tek kuruş para ödenmediği bildirildi.

TRT'den yapılan yazılı açıklamada, dün bazı internet sitelerinde ve gazetelerde yer alan "TRT 'haber kiralayarak' bir skandala daha imza attı." başlıklı haberle yaklaşık 1,5 yıl önce sona eren bir uygulamanın halen devam ediyormuş gibi gösterildiği ve kamuoyunun yanıltılmaya çalışıldığı belirtildi.

Açıklamada, Şenol Göka’nın TRT Genel Müdürlüğü görevini üstlenmesinin hemen ardından, Yönetim Kurulu'nca "kurum kaynaklarıyla yapılacak iç yapımlara ağırlık verilmesi" kararı alındığı hatırlatıldı. Açıklamada, şunlar kaydedildi:

"Bu karar gereği TRT Kürdi'de yayınlanan haberler ve içerikleri, 16 Mart 2015 tarihinden itibaren yaklaşık 1,5 yıldır TRT’nin kendi bünyesinde hazırlanmaktadır. Bunlar için dışarıya tek kuruş para ödenmemektedir. Bazı haber programlarının dış yapım olarak alınması -eski adıyla- TRT 6’nın yayına başladığı ilk döneme ait uygulamadır. Bu uygulama bir zorunluluk olarak personel eksikliğinden kaynaklanmıştır. Öte yandan ilgili yönetim kurulu kararı, TRT Kürdi’nin yanı sıra tüm yayın mecralarımızda titizlikle uygulanmaktadır. Bu doğrultuda stüdyo eksikliğinden kaynaklı dış yapımlar, kısa sürede tamamlanan ve faaliyete geçen yeni stüdyolarımızla sona erecektir. TRT'nin kurum kaynaklarıyla iç yapımlara yönelmesi 2015 yılı faaliyet raporunda da görülmektedir. Bazı çevrelerin TRT’yi hedef alan yayınları, bizlerin çalışma azmini ve gayretini kıramayacak, TRT bundan sonra da milletimizin hizmetinde olmaya devam edecektir."

AA

Etiketler: , ,
  • Yorumlar 0
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
PANO
KARİKATÜR
Tüm Hakları Saklıdır © 2001 Haksöz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 212 635 43 75 | Faks : 0 212 631 55 27 | Haber Yazılımı: CM Bilişim