RTÜK'ten Kanal A'ya Gerçek Tarih Cezası

06.11.2014 20:55
RTÜK'ten Kanal A'ya Gerçek Tarih Cezası
RTÜK, "Resmi Tarihten Gerçek Tarihe" adlı programda, Atatürk'e ve CHP'ye hakaret edildiği gerekçesiyle Kanal A'ya oy birliğiyle para cezası uygulanmasını kararlaştırdı.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), "Resmi Tarihten Gerçek Tarihe" adlı programda, Mustafa Kemal Atatürk'e ve CHP'ye hakaret edildiği gerekçesiyle Kanal A'ya oy birliğiyle ceza uygulanmasına karar verdi.

AA muhabirinin RTÜK kaynaklarından edindiği bilgiye göre, Üst Kurul, gerçekleştirdiği toplantıda, geçen hafta iki üyenin eksik oluşu nedeniyle karara bağlanamayan Kanal A televizyonunda yayınlanan, Atatürk ve CHP'ye yönelik çeşitli yorumlara yer verilen programla ilgili uzman raporunu görüştü.

Yapılan değerlendirmeler sonucunda Üst Kurul, Kanal A televizyonuna söz konusu yayınından dolayı 6112 Sayılı Kanunun "Yayın hizmetleri insan onuruna ve özel hayatın gizliliğine saygılı olma ilkesine aykırı olamaz, kişi ya da kuruluşları eleştiri sınırları ötesinde küçük düşürücü, aşağılayıcı veya iftira niteliğinde ifadeler içeremez" şeklindeki  8/1/ç maddesinin ihlal edildiği gerekçesiyle idari para cezası uygulanmasına oy birliğiyle karar verdi.

İdari para cezaları kuruluşların bir önceki ayki reklam gelirlerine göre belirleniyor.

Kanal A'da  "Resmi Tarihten Gerçek Tarihe" adlı programda Mustafa Kemal Atatürk'ü ve Cumhuriyet Halk Partisini hedef alan yorumlara yer verilmiş, söz konusu yayın CHP tarafından RTÜK'e şikayet edilmişti. Yayınla ilgili uzmanlar tarafından hazırlanan rapor geçen haftaki Üst Kurul toplantısında gündeme alınmış ve 6112 Sayılı Kanun'un ilgili maddeleri yönünden yapılan oylamalarda, iki üyenin eksik olması ve toplantıya katılan üyelerin ihlal edilen kanun maddesi konusunda mutabakata varamamaları nedeniyle karar yeter sayısı sağlanamamış ve karar alınamamıştı.

Bunun üzerine CHP kontenjanından seçilen Üst Kurul üyeleri toplantıyı terk ederek basın toplantısı yapmış ve AK Parti kontenjanından seçilen Üst Kurul üyelerini suçlamıştı. Üst Kurul'dan yapılan yazılı açıklamada ise AK Parti kontenjanından seçilen üyelerin de Kanal A televizyonunun yayınında yayın ihlali olduğu ve cezalandırılması gerektiği yönünde oy kullandıkları, suçlamaların gerçeği yansıtmadığı belirtilmişti. Kanal A televizyonu ise tartışmalar üzerine söz konusu programın yayınına son vermişti.

 

  • Yorumlar 4
    Diğer Haberler
    PANO
    KARİKATÜR
    Tüm Hakları Saklıdır © 2001 Haksöz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0 212 635 43 75 | Faks : 0 212 631 55 27 | Haber Yazılımı: CM Bilişim