Mübarek'in Gazetecileri de Görevden Alındı

01.04.2011 00:18
Mübarekin Gazetecileri de Görevden Alındı
Mısır'da geçici yönetimin başbakanı İssam Şeref dün aldığı bir kararla Ahram, Ahbar el Yom, Cumhuriyet, Roz el Yusuf, Mena Haber Ajansı başta olmak üzere Hüsnü Mübarek rejiminin sacayaklarını oluşturan pek çok gazete, ajans ve derginin yönetimi ve editörl

Ülkede binlerce gazeteci, günlerdir Mübarek rejimi tarafından atanan üst düzey yöneticilerin değiştirilmesi için kampanya yürütüyordu. Yeni değişikliklerde şüphesiz gözler ülkenin en önemli kurumlarından biri olan Ahram'a çevrildi. 2005'te yapılan değişikliklerle Mısır'ın devrik lideri Hüsnü Mübarek'in oğlu Cemal Mübarek'e yakın isimler gazetelerin başına getirilirken, Usame Saraya da Ahram'ın genel yayın yönetmeni olmuştu. Daha sonra da Ahram kurumlarının yönetim kurumu başkanlığına Mübarek'e yakınlığıyla dikkat çeken Abdul Munim Said getirilmişti. Her iki isim de Mübarek'in ve icraatlarının katı savunucuları olmuştu. Değişiklikler ile Said'in yerine Lebib el Sebai getirilirken, Saraya da görevini Arap milliyetçiliği görüşleriyle dikkat çeken Abdulazim Hamad'a bırakmak zorunda kaldı. Saraya, geçtiğimiz yıl Photoshop'ta yapılan bir değişiklikle Mübarek'i ABD Başkanı Barack Obama'nın da bulunduğu 5 liderin önüne alarak Ahram gazetesinin birinci sayfasında yayımlamasıyla tüm dünyanın tepkisini çekmişti. Mübarek rejimi döneminde birinci sayfa manşetlerini Mübarek'e ayıran hükümet gazeteleri, 11 Şubat'taki istifanın ardından 180 derece dönüş yaparak bir anda devrim yanlısı politikalar izlemeye başlamıştı.

CUMALİ ÖNAL / ZAMAN

  • Yorumlar 0
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
PANO
KARİKATÜR
Tüm Hakları Saklıdır © 2001 Haksöz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 212 635 43 75 | Faks : 0 212 631 55 27 | Haber Yazılımı: CM Bilişim