1. HABERLER

  2. HABER

  3. “İran’dan Yardım” İddiasında İsrail Parmağı
“İran’dan Yardım” İddiasında İsrail Parmağı

“İran’dan Yardım” İddiasında İsrail Parmağı

İngiliz The Daily Telegraph gazetesinin referandum sonuçlarının hemen ardından yayınladığı, “İran'dan AK Parti'ye 25 milyon dolar” haberinin arkasında İsrail olduğu belirtiliyor.

A+A-

İsrail makamlarına yakınlığıyla bilinen gazetenin bu haberine sert tepki gösteren AK Parti, gazeteden özür talep ederken, Vakit'in ulaştığı The Daily Telegraph gazetesinin yöneticilerinin haberle ilgili olarak konuşmaktan kaçınması dikkat çekti.

İngiliz The Daily Telegraph gazetesinin referandum sonuçlarının hemen ardından yayınladığı, "İran'dan AK Parti'ye 25 milyon dolar" haberinin arkasında İsrail olduğu belirtiliyor. İsrail makamlarına yakınlığıyla bilinen gazetenin bu haberine sert tepki gösteren AK Parti, gazeteden özür talep ederken, Vakit'in ulaştığı The Daily Telegraph gazetesinin yöneticilerinin haberle ilgili olarak konuşmaktan kaçınması dikkat çekti.

HABERİ YAPAN MUHABİRİN İFADELERİ

AK Parti'nin sert bir şekilde tepki gösterdiği ve özür talep ettiği haberle ilgili olarak Vakit'in görüştüğü muhabir Con Coughlin ise ilginç ifadeler kullandı. Avrupa'ya seyahate çıktığını belirten Coughlin, haberin kendisine İsrail tarafından servis edildiğine dair iddialara ise, "Öyle diyecekler" şeklinde cevap verdi. AK Parti'nin tepkisinden sonra haberinin internet sitesinin ana sayfasından kaldırıldığı Coughlin, haberin ne kadar doğru olduğu konusunda detaylı bilgi vermezken, haberinin arkasında durduğunu söyledi.

EHLİ BEYT DEDİ AMA AÇIKLAMADI

Haberde isim verilmeden "Batılı kaynaklar endişeli" şeklinde muğlak ifadeler kullandığı ancak somut bir kanıt sunmadığına yönelik olarak soruya ise Coughlin, bu konuda daha fazla bilgiye sahip olduğunu söylemesine rağmen bu bilgilerin ne olduğunu açıklamadı. Coughlin paranın İran'ın Ehli Beyt Vakfı tarafından İHH'ya verildiği ve İHH aracılığıyla AK Parti'ye aktarıldığını öne sürdü. Coughlin, paranın İHH tarafından ne şekilde AK Parti'ye aktarıldığı konusunda elinde delil olup olmadığı sorusunu ise cevaplandırmadı.

AK PARTİ ÖZÜR TALEP ETTİ

Öte yandan İngiliz The Daily Telegraph gazetesinin yayınladığı bu haber AK Parti tarafından sert bir şekilde yalanlandı ve gazeteden özür talebinde bulunuldu. AK Parti Genel Başkan Yardımcısı Ömer Çelik imzalı açıklamada şöyle denildi: "14 Eylül 2010 tarihli gazete makalenize istinaden yazmaktayım. İktidar partisi olan Adalet ve Kalkınma Partisi hakkında gazeteniz ve web sitesinde yayınlanmış olan bu haber bizi tam anlamıyla şaşkınlığa uğratmıştır. Böyle bir olay asla gerçekleşmediği gibi, haberinizdeki iddialar hiçbir kanıta dayanmamaktadır. Yalanlardan başka hiçbir şeye dayanmayan bu haberi kati olarak reddediyor ve partimiz aleyhine yapılmış böylesine temelsiz ve sinsi bir iddianın gazetenizde nasıl basılmış olabileceğine dair derhal bir açıklama bekliyoruz."

GAZETENİN HABERİ

İsrail makamlarına yakınlığıyla bilinen The Telegraph'ın "Batılı diplomatlara göre" diyerek verdiği haberde İran'ın AK Parti'ye 25 milyon dolar yardımda bulunduğu ve paranın Erdoğan'ın üçüncü defa seçilmesi için harcanacağını iddia edilmişti. Haberde, "Üst düzey bir Batılı diplomat 'AKP ve İran arasındaki anlaşma endişe verici bir gelişme ve bu durum birçok Türk arasında Türkiye'nin İranlaşabileceği korkusunu getiriyor' dedi" şeklinde ifadeler kullanılırken, İran'ın Gazze Filosu'na öncülük eden İHH'ya da yardımda bulunduğu öne sürüldü.

Öte yandan, haberin İsrail tarafından referandumun kabul edilmesinden sonra AK Parti'yi karalamak amacıyla yapıldığı belirtiliyor. Mavi Marmara'da 9 barış gönüllüsünü katleden İsrail, Türkiye'nin sert tepkisiyle karşılaşmış ve bu yüzden Batılı ülkelerde Türkiye karşıtı kampanyalarda bulunmuştu. İsrail, geçtiğimiz ay da İtalyan bir gazeteye "Türkiye Hizbullah'ı silahlandıracak" şeklinde bir haber servisi yapmıştı. Referandumun kabul edilmesinden sonra Erdoğan'ın Türkiye'nin başında üçüncü defa kalacağından endişe eden İsrail'in, bu yüzden Avrupa ve Amerika'da Erdoğan karşıtı bir kampanya başlattığı ifade ediliyor.

İSRAİL, TÜRKİYE KARŞITI HABER SERVİS EDİYOR

İsrail'in Türkiye ve Erdoğan karşıtı kampanyasında Batılı gazeteleri kullanması ise dikkat çekiyor. Amerika'da The Washington Post aracılığıyla Türkiye'nin İslam dünyasına yaklaştığını ve Batı'ya sırtını döndüğü şeklinde haberler servis eden İsrail, İtalyan Corriera Della Sera gazetesine de "Türkiye Hizbullah'ı silahlandıracak" şeklinde asılsız haberler servis etmişti. İngiliz The Daily Telegraph gazetesinin de "İran AK Parti'ye yardım etti" şeklindeki haberinin referandumdan hemen sonra gelmesi İsrail'in önümüzdeki günlerde AK Parti'ye karşı yoğun bir kampanya başlatacağına dair ipuçları veriyor. İsrail yanlısı medya organlarında Türkiye karşıtı yayınların yeniden başlamasının Finlandiya Dışişleri Bakanı Alexander Stubb'ın "Türkiye, dünyanın en etkili beş ülkesinden biri" şeklindeki sözlerinden sonra gelmesi de dikkat çekiyor.

CON COUGHLIN'İN İSRAİL MAKAMLARINLA İLİŞKİSİ

Öte yandan habere imza atan The Daily Telegraph gazetesinin üst düzey dış politika muhabiri Con Coughlin, İsrail makamlarına yakınlığıyla biliniyor. 1985 yılında The Daily Telegraph'ın Ortadoğu Muhabiri olarak görev yapan Coughlin, Kudüs'te üç yıl kaldı ve burada İsrailli makamlarla yakın ilişkiler kurdu. Coughlin, Irak işgali sırasında İsrail'in Amerika'daki en önemli destekçisi olan Rupert Murdoch'ın Fox televizyonunda da yorumlar yapmıştı. Coughlin, 1995 yılında İngiliz istihbaratına dayandırarak, Libya lideri Muammer Kaddafi'nin oğlu Saif Kaddafi'nin İranlı yetkililerle birlikte sahte para operasyonu içinde olduğuna dair bir haber yayınlamıştı.

MEHMET NEDİM ASLAN / VAKİT

HABERE YORUM KAT

1 Yorum