1. HABERLER

  2. HABER

  3. Halk TV Çalışanları AYM’ye Gidiyor
Halk TV Çalışanları AYM’ye Gidiyor

Halk TV Çalışanları AYM’ye Gidiyor

CHP, bu sefer de kapatılan Halk TV sebebiyle mahkemelik olmak üzere. CHP’nin gayri resmî yayın organı Halk TV, maddi desteğin kesilmesi sebebiyle kapanırken, işsiz kalan televizyon çalışanları son çare olarak Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığı’nın kapısı ça

A+A-

Çalışanlar, günlerdir "patronaj" olarak gördükleri CHP'den haklarının iade edilmesini, 5 aydır verilmeyen maaşlarının ödenmesini talep ettiler. CHP'den ise çalışanlara yönelik sadece oyalayıcı açıklamalar geldi. Halk TV çalışanları bunun üzerine, Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığı'na bir dilekçe göndererek, CHP'nin kanalın gayri resmi patronu olduğunun, çalışanlar ile CHP Genel Merkezi arasında yapılan görüşmelerle kamuoyu önünde netleştiğini belirterek, RTÜK Kanunu'nun 29. maddesinin alenen ihlal edildiğinin kanıtlandığını ileri sürdüler.

GÜNEŞ'LE YAPILAN GÖRÜŞME KAYITLARI

Kanal çalışanlarından adını açıklamak istemeyen bir gurup, partinin mali işlerinden sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Hurşit Güneş'le bu konuda bir görüşme yaptıklarını ve bu görüşmenin kayıtlarının da Başsavcılığa gönderileceğini söylediler. Aynı grup daha önce de basında geniş yer bulan bir "veda mektubu" yayınlamıştı. Görüşmede, Güneş'in CHP adına bir işveren pozisyonunda olduğunu belirterek, bu durumun, daha önce kanala CHP tarafından yapılan 690 bin TL'lik bağışla ilgili Anayasa Mahkemesi'nin yaptığı incelemeden daha önemli sonuçlar doğurabileceğine dikkat çektiler.

GÜNEŞ'İN GEREKÇESİ: PARTİNİN KAPATILMA RİSKİ VAR

CHP Genel Başkan Yardımcısı Gürsel Tekin, Halk Tv'nin yayınına devam etmesinden yana görüş bildirmesine karşılık kanalın ihtiyaçları konusunda sorumlu olan CHP Genel Başkan Yardımcısı Hurşit Güneş'in Tekin'in bu isteğine karşı çıkarak, kanalın kapatılmasından yana görüş bildirdiği öne sürülüyor. Güneş'in kanalın kapanmasını istemesinin sebebinin ise, kanal yüzünden partinin kapatılma riskiyle karşı karşıya olduğu, bu yüzden böyle bir riskin alınmaması gerektiğini savunduğu ileri sürülüyor.

1 MİLYON 200 BİN LİRALIK BORCUN 400 BİN LİRASI ÇALIŞANLARIN

Halk Tv'nin başta elektrik olmak üzere SSK ve piyasaya olan borçların 1 milyon 200 bin lira civarında olduğu ifade ediliyor. Bu borcun 400 bin lirasının da çalışanların 5 aylık maaşları olduğu belirtiliyordu.

Öte yandan CHP'nin maddi desteğini kesmesi üzerine kapanmak zorunda kalan Halk TV'nin çalışanlarının medyada geniş yer bulan veda mektuplarının da Basavcılığa iletildiği kaydediliyor. Kanal çalışanları adına yazılan veda mektubunda, "Her şeyin başı iletişimdi. AKP'yi mezara gönderecektik. Çok şey yapmak isterken hiçbir şey yapamadık" ifadeleri yer alıyordu. Mektupta, referandum kampanyasının bitmesiyle birlikte kanal çalışanlarına bir daha maaş ödenmediği belirtiliyordu. Mektuplarda, "Önce maaşlarımız kesildi. Masamızdaki telefonlarımız ilk kurbanlarımız oldu. Sonra suyumuz. Konuklarımızdan utandığımız için lavabo kapısına 'arızalıdır' yazdık" deniliyordu. Bu mektuplardan kanalın gerçek işvereninin CHP olduğu açıkça görülüyor.

DAHA ÖNCE BAĞIŞ DOLAYISIYLA SUÇLU BULUNMUŞTU

CHP'nin daha önce de Halk TV dolayısıyla başı ağrımıştı. Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayınları Hakkında Kanun'un 29. maddesine göre, siyasi partiler televizyon kuruluşu kuramıyorlar ve bu kuruluşlara ortak olamıyorlar. CHP, bu sebeple Halk TV'nin resmî sahibi olarak görünmüyor. 12 Eylül 2010'daki anayasa referandumu öncesinde CHP'nin televizyona 690 bin TL aktardığı belgelenmişti. Anayasa Mahkemesi de önceki yıl partinin hesaplarını incelerken Halk TV'ye uydu kira bedeli gibi masraflarını karşılaması için 237 bin TL para aktardığını tespit etmiş ve bu ödemenin Hazine'ye gelir kaydedilmesine karar vermişti. Partinin şimdi de çalışanlar yönünden kanalın patronajını elinde bulundurduğu iddialarıyla karşı karşıya kaldı. Gözler yeni bir inceleme için Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığı'na çevrildi.

ALİ EYVAZ / YENİ AKİT

HABERE YORUM KAT