Halk TV 3 Ayda Nasıl Tasfiye Edildi?

13.03.2011 06:45
Halk TV 3 Ayda Nasıl Tasfiye Edildi?
Son üç ayda Halk TV ile ilgili medyaya yansımış haberlere bakınca, soruşturmada ortaya çıkan bilgiler doğrulanıyor. Partiye destek olacak güçlü bir medyanın kurulması için kimlerin nasıl çalıştığı arşivlerde gizli.

Analiz: ALİ AKKUŞ

Oda TV soruşturmasıyla gündeme gelen taciz skandalı, CHP'yi sarsmaya devam ediyor.

Son üç ayda Halk TV ile ilgili medyaya yansımış haberlere bakınca, soruşturmada ortaya çıkan bilgiler doğrulanıyor. Partiye destek olacak güçlü bir medyanın kurulması için kimlerin nasıl çalıştığı arşivlerde gizli. Önce bir soru: İklim Bayraktar Oda TV'de nasıl yazar oldu? Bunu kendisi şöyle anlatıyor: "Ahmet Mümtaz İdil ile 2010 yılının Eylül ayında ANKA Haber Ajansı'na iş başvurusunda bulunduğum esnada tanıştım. ANKA'ya personel alınmayacağını ama Oda TV'de çalışabileceğimi söyledi. Yayınlanması için yazılarımı İdil'e göndermeye başladım."

Mümtaz İdil, Soner Yalçın'ın Ankara temsilcisi. ANKA'ya muhabirlik için başvuran birini siteye yazar yapan kişi yani. 2010 Aralık ayının 22'sinde Medyaradar isimli internet sitesinde yayınlanan kulis habere göre, Mümtaz İdil'in ismi başka planlarda da geçiyor. İşte o haber: "Efsanevi haber ajansı ANKA, uzun yıllardır yaşadığı maddi sıkıntılardan kurtulmak için, CHP'ye yakınlığıyla bilinen Halk TV'ye satılıyor... Peki; bu sürpriz satış nasıl gündeme geldi? ANKA'nın sahibi gazeteci Veli Özdemir, son kurultayda CHP'ye Parti Meclisi üyesi oldu... ANKA'nın CHP'ye satışı da bundan sonra gündeme geldi. Satış anlaşmasının önümüzdeki günlerde imzalanacağı ve ANKA'nın Genel Müdürlüğü'ne, odatv.com'un Ankara Temsilcisi ve yazarı Mümtaz İdil'in getirileceği öğrenildi." Bu planın neden gerçekleşmediği bilinmiyor. Ama haberde yer alan ifadeler bilgilerin çok içeriden geldiğini gösteriyor.

22 Aralık 2010'da Halk TV, ajans satın alacak kadar güçlü gösteriliyor. Ancak nasıl oluyorsa bu kanal, 1,5 ay sonra yani şubat başında parasızlıktan kapanıyor. Kanal çalışanları çok kötü bir yöntemle tasfiye ediliyor. Nihayetinde onlar da gazeteciydi. Fakat suları kesilmiş, misafirlerine çay bile ikram edemeyecek hale getirilmişlerdi. Tepkilerini bir 'veda' mektubuyla dile getirdiler: "Yayının durmasında parti içi çekişme etkili oldu. Filler tepinirken çimenler mi ezildi? Biz mi çok kötüydük, yoksa yönetici diye seçtiklerimiz mi?"

Tasfiye olanların 'filler'den kastı kimdir bilinmez ama Halk TV'nin ekonomik durumunu en iyi bilen isim İdari ve Mali İşler'den sorumlu Genel Başkan Yardımcısı Hurşit Güneş. Milliyet gazetesinde 16 Şubat 2011'de yer alan habere göre Güneş, Baykal'ı ziyaret ederek, 'Halk TV için ayda ortalama 400 bin TL ödeme yapıldığını, partinin bunu daha fazla sürdüremeyeceğini' iletiyor. Milliyet'in haberi şöyle devam ediyor: "Güneş'in görüşmede; program ve miting yayınları karşılığında partinin ödeme yapması yerine, TV yönetiminin bir profesyonel ekibe devredilmesinin daha yararlı olacağını belirttiği, buna karşılık Halk TV'nin partiye ait olmadığının altını çizen Baykal'ın ise TV'nin profesyonel bir ekibe devri için 2 milyon dolarlık bir teminata ihtiyaç duyulduğunu söylediği öne sürüldü." Görülen o ki, kanalın profesyonel bir ekibe devri konusunda Baykal yüksek bir meblağ istiyor. Galiba Varan2 burada devreye giriyor. Soner Yalçın, savcılara verdiği ifadede pazarlık sürecinde Hurşit Güneş ile de görüştüğünü söylüyor. Güneş, Yalçın için önemli bir isim. Mahkeme kararı ile dinlenen bir görüşmesinde, Güneş'e hitaben "Artık şu genel başkanlığı alma zamanı geldi. Bırak şu akademisyenliği falan..." dediği tespit edilmiş. Güneş'in Baykal'a önerdiği 'profesyonel ekip', Soner Yalçın'ın Oda TV'de çıkan mektubunda listelediği ekip olabilir mi acaba?

ZAMAN

  • Yorumlar 0
    Bu habere henüz yorum eklenmemiştir.
Diğer Haberler
PANO
KARİKATÜR
Tüm Hakları Saklıdır © 2001 Haksöz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : 0 212 635 43 75 | Faks : 0 212 631 55 27 | Haber Yazılımı: CM Bilişim