1. HABERLER

  2. HABER

  3. MEDYA

  4. Gezi'nin En Unutulmaz 10 Yalanı
Gezi'nin En Unutulmaz 10 Yalanı

Gezi'nin En Unutulmaz 10 Yalanı

Kabataş olayının yeniden gündeme gelmesinin ardından sosyal medyada "Gezi'deki yalanlar" en çok konuşulan konulardan biri oldu.

A+A-

İşte Haber10'un derlediği 10 yalan:

1- ‘Hamile Kadın Bebeğini Düşürdü’

Birgün Gazetesi; 17 Haziran 2013 tarihinde yayımlanan “Diktatör saldırıyor, halk saldırıyor” başlıklı haberinde, “Divan Oteli’nde bulunan hamile bir kadın polis saldırısı sonucu bebeğini düşürdü” ifadeleri kullanıldı. Haberde; düşük yaptığı iddia edilen hamile kadının ismi ve fotoğrafı yer almadı. Haberin yalan olduğu ortaya çıktı.

gezi1-yalan.jpg

2- ‘12 Kişi Gözünü Kaybetti’

Türkiye Tabipler Birliği (TBB) hazırladığı raporda; polisin yaptığı müdahaleler sonucu 12 kişinin gözünü kaybettiğini iddia etti. Söz konusu rapor, Gezici medyada yayınlandı. Emniyet Genel Müdürlüğü yaptığı araştırmada 3 kişinin gözünü kaybettiğini, 9 kişiye ise ulaşılamadığını tespit etti. TBB’nin raporu yalan çıktı. TBB, Emniyet Genel Müdürlüğü’nün başvurusu üzerine açıklamada bulundu ve “Birliğimize hekimler ve Tabip Odaları tarafından iletilen sağlık bilgileri büyük oranda kişisel bilgilerden arındırılmış olan anonim bilgilerdir” ifadeleri kullandı. TBB ve Gezici medya yalan haberi düzeltmedi.

gezi2-yalan.jpg

3- ‘Polis Öğretmene Saldırdı’

Cumhuriyet Gazetesi; 8 Haziran 2013 tarihinde yayımlanan, “Polisten, öğretmene silahlı tehdit” başlıklı haberinde, öğretmen Mehmet Tanrıverdi’nin, sivil polisler tarafından dağlık alanda dövüldüğünü, ağzına tabanca dayandığını iddia etti. “Gezi eylemlerine katıldığım için polis işkence yaptı” iddiasında bulunan Mehmet Tanrıverdi, 23 Haziran 2013 arihinde konuştu ve “Boşandığım eşime kendimi acındırıp barışmak için yalan söyledim” açıklamasında bulundu. Cumhuriyet, yalan haberini düzeltmedi.

gezi3-yalan.jpg

4- ‘AKP, 596 Bin Ton Gaz Sıktı’

Cumhuriyet Gazetesi, 6 Haziran 2013 tarihinde yayımlanan “AKP 596 ton gaz sıktı” haberinde, AKP iktidarında yarım milyon tonun üzerinde yoğun olarak kullanılan biber gazının ithal edildiğini iddia etti. Cumhuriyet Gazetesi’nin, ‘kilogram’ cinsinden verilen bütün rakamları ‘bin ton’ olarak yazdığı ortaya çıktı. Yalanda sınır tanımayan Cumhuriyet Gazetesi; küçük bir düzeltme yayınladı.

gezi4-yalan.jpg

5- ‘Dilan’ı Vuran Polis Kusurlu’

Milliyet Gazetesi, Vatan Gazetesi ve Radikal Gazetesi, 2 Ağustos 2013 tarihinde Kamu Denetçiliği Kurumu’nun, Gezi Parkı olaylarında kullanılan gaz bombaları hakkında ilk kararını verdiğini ve Dilan Alp olayında polisi kusurlu bulduğunu iddia etti. Kamu Denetçiliği Kurumu, 3 gazetenin haberini yalanladı ve “Haberlerde verilen ifadeler kesinlikle gerçeği yansıtmadığı gibi, Kamu Başdenetçisi M. Nihat Hatipoğlu veya diğer Kamu Denetçilerimiz tarafından da kamuoyuna bu şekilde bir değerlendirme ve açıklama yapılmamıştır” denildi.

gezi5-yalan.jpg

6- ‘Herkes Düştü, Ahmet Düşmedi’

Taraf Gazetesi, Cumhuriyet Gazetesi, Sözcü Gazetesi ve Yurt Gazetesi; Ahmet Atakan’ın polis tarafından gaz kapsülüyle öldürüldüğünü yazdı, Ahmet Atakan’ın düşerek öldüğünün görüntülerini görmezden geldi. Taraf Gazetesi’nden Neşe Düzel yalan yazdıkları için özür diledi, diğer gazeteler yalan haberlerini düzeltmedi.

gezi6-yalan.jpg

7- ‘Biber Gazı Öldürüyor’

Cumhuriyet Gazetesi, 26 Temmuz 2013 tarihinde yayımlanan manşet haberinde, ‘Biber gazı öl-dü-rü-yor’ ifadeleri kullanıldı. Emniyet Genel Müdürlüğü; söz konusu haberi yalanladı ve “Medyada yer alan ‘Gaz bombası yüzünden konuşamayabilir’ içerikli haberler gerçeği yansıtmamaktadır. Gazdan etkilendiği iddia edilen şahıs olaydan 29 gün sonra sağlık kuruluşuna ‘Dilindeki Kanama’ şikayeti ile müracaat edildiği, bugüne kadar biber gazının böyle bir yaraya sebep olduğuna dair rapor bulunmadığı (…) Sonucu ve doğruluğu teyit edilmeden, tek taraflı yapılan ve kamuoyunu yanıltma amaçlı haberlere itibar edilmemelidir” ifadelerini kullandı.

gezi7-yalan.jpg

8- ‘Fareler ve İnsanlar’

Milliyet Gazetesi; Adana’da Gezi eylemlerinde gözaltına alınan şüphelilerin evlerinde arama yapan polisin, Milli Eğitim Bakanlığı’nın 100 Temel Eser listesinde yer alan Nobel Edebiyat Ödülü sahibi yazar John Steinbeck’in yazdığı ‘Fareler ve İnsanlar’ kitabına da “delil” olarak el koyduğu iddia etti. Emniyet Genel Müdürlüğü, Milliyet Gazetesi’nin, 22 Haziran 2013 tarihinde yayımlanan “Fareler ve insanlar” başlıklı haberinin yalan olduğunu çıkardı. Milliyet Gazetesi; Emniyet Genel Müdürlüğü’nün açtığı dava sonucu tekzip yayınlamak zorunda kaldı.

gezi8-yalan.jpg

9- “Ethem Yerine Ağacı Çekmişler”

Milliyet Gazetesi, Cumhuriyet Gazetesi, Radikal Gazetesi ve Vatan Gazetesi; 10 Temmuz 2013 tarihinde yayımlanan haberlerinde, Gezi Parkı protesto olayları sırasında Ethem Sarısülük’ün yaralanarak yaşamını yitirmesi ile ilgili olarak MOBESE kamera kayıtları esnasında oynama yapıldığı iddia edildi. Emniyet Genel Müdürlüğü, söz konusu haberleri yalanladı. Olay sırasında 2 MOBESE kamerasının kayıtta bulunduğu öğrenildi. Söz konusu gazeteler tekzip yayınlamadı!

gezi09-yalan.jpg

10- ‘Su ve Tuvalet Yok’

Cumhuriyet Gazetesi; 4 Temmuz 2013 tarihinde yayımlanan “Su ve tuvalet yok” başlıklı haber yayımladı. Haberde; Gezi Parkı eylemlerinde gözaltına alınan İsveçli Sarah Olsson’un nezarethanede su ve diğer ihtiyaçları gideremediği iddia edildi. Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada; Cumhuriyet Gazetesi’nin haberindeki iddialar gerçeği yansıtmadığı belirtilerek, “Olsson’un ihtiyaçlarının giderildiği yazılı ve görsel kayıtlarımızda mevcuttur” denildi.

gezi10-yalan.jpg

HABERE YORUM KAT

1 Yorum