1. HABERLER

  2. HABER

  3. CHP Desteğini Çekti, Halk TV Battı!
CHP Desteğini Çekti, Halk TV Battı!

CHP Desteğini Çekti, Halk TV Battı!

Son Ergenekon operasyonuyla gündeme gelen Halk TV'nin Oda TV'ye satış sürecinin ayrıntıları ortaya çıkmaya başladı.

A+A-
Cumhuriyet Halk Partisi (CHP)'nin etkinliklerinin belli bir ücret karşılığında canlı olarak verilmesi yönündeki yayın anlaşması CHP yönetimince tek taraflı iptal edilince, Halk TV mali krize girdi. Aynı süreçte CHP kurmaylarının Halk TV'ye konuk olarak da çıkmama kararı aldığı öne sürüldü. Bu durum, 'psikolojik baskı altında tutulan kanal güçsüzleştirilerek satışı için zemin oluşturuldu' şeklinde yorumlandı. Uzun süredir maaş alamamalarına rağmen fedakarlıkla işlerini sürdüren Halk TV çalışanlarının, kanalın satışını basından öğrendikleri ortaya çıktı. CHP'nin desteğini çektiği ve personelin de maaşlarını alamadığı kanalda, çalışanların 3 Şubat'ta zorunlu olarak yayına son verdiği, bir muhatap bile bulamadıkları belirtildi.

Halk TV ile CHP arasında yapılan 'yayın anlaşması' çerçevesinde CHP liderinin yurt içi programları ve Meclis konuşmaları, Halk TV tarafından belli bir ücret karşılığı canlı yayın olarak veriliyordu. Ancak bir süre sonra Kılıçdaroğlu'nun yurtiçi programlarını ve Meclis konuşmaları rutin olarak canlı veren Halk TV'ye üst düzey bir parti yöneticisinden "Yayınlara ihtiyaç yok. Canlı vermeyin." talebi iletildi. Bu süreçte partinin mali işlerine bakan CHP Genel Başkan yardımcısı Hurşit Güneş'in etkili olduğu iddia edildi. En büyük gelir kaynağı, CHP programlarının canlı yayınları olan Halk TV'de mali kriz baş gösterdi ve televizyon yönetimi çalışanlarının maaşlarını ödeyemez hale geldi.

Ayrıca CHP genel başkan yardımcıları düzeyinde birçok üst düzey ismin Halk TV ekranlarına konuk olarak çıkmama kararı aldığı iddia edildi. Bu gelişmeler yaşanırken Kılıçdaroğlu'nun programlarının canlı yayını için Doğan Grubu ile anlaşma yapıldığı medyaya yansıdı. Hem mali yükü artan hem de psikolojik olarak baskı altına giren Halk TV'nin, kapanmadan önce sabah gazete haberleri, gün içinde belgesel ve bazı toplumsal olayları konu eden programların dışında yayın yapamaz hale geldiği kaydedildi.

SAVCI ÖZ, HALK TV'NİN DEVRİYLE İLGİLİ SORULAR SORDU

Öte yandan Taraf Gazetesi bugün Oda TV Genel Yayın Yönetmeni Soner Yalçın'a savcılık sorgusunda Halk TV'nin Oda TV'ye devriyle ilgili sorular sorulduğunu içeren bir habere yer verdi. Haberde Savcı Zekeriya Öz'ün atıf yaptığı telefon görüşmelerine dikkat çekiliyor. Buna göre, 22 Ocak 2011 tarihli bir telefon görüşmesinde Soner Yalçın, yeni kurulacak kanalda birlikte hareket ettiği gazeteci Hakan Aygün'le konuşuyor. Kaydın başında Ankara'da Halk TV'nin hisseleri elinde bulunan Deniz Baykal ile yapılan görüşmelerden bahsedildikten sonra, ikili arasındaki telefon sohbeti şöyle ilerliyor:

Hakan Aygün: Ama ben sana bak ısrarla tek bir şeyi söylüyorum. Bu konunun detaylarını çok fazla yaymamamız ve ikimiz... İkimizin arasında olması gerekiyor yani CHP'den para aldık lafının bile ikimizin arasında olması gerekiyor.

Soner Yalçın: Şu anda ikimizin arasında olmayacak telefonda konuşuyoruz bunları. Peki, şimdi ne yapıyoruz? Nedir durum? Biz kimden cevap bekliyoruz? Ben Kılıçdaroğlu'ndan cevap bekliyorum, sen?

Savcı bu telefon görüşmesini hatırlattıktan sonra Soner Yalçın'a "CHP'den para aldık" denilerek bahsedilen konu nedir? Bu para kimden ne amaçla alınmıştır?" diye soruyor. Yalçın bu soruya "Halk TV, CHP ile bir anlaşma yapmış, CHP'nin bütün görsel hazırlıklarını, mitinglerini, toplantılarını, video kasetleri vb. hazırlamak için bir sözleşme yapmışlar. Biz bu sözleşmenin CHP ile Halk TV arasında devam edip etmeyeceğini söylüyoruz. Paramız yok, sözleşme devam ederse ancak alabiliriz diye düşünüyoruz." diye cevap veriyor. Haberde, savcının sorguda atıf yaptığı Aygün ve Yalçın arasındaki ikinci telefon görüşmesindeki konunun ise CHP Genel Başkan Yardımcısı Hurşit Güneş'in bu satıştaki rolü olduğu ifade ediliyor.

Halk TV'yi satın almak isteyen Oda TV'nin sahibi Soner Yalçın'a CHP lideri Kemal Kılıçdaroğlu'nun destek verdiği; ancak Deniz Baykal'ın buna karşı çıktığı basına yansımıştı.

HALK TV UYDUDAN YAYIN YAPIYOR

Halk TV, 10 Ocak 2005 tarihinde yayın hayatına başladı. Kanal, CHP eski Genel Başkanı Deniz Baykal'ın baldızı Acun Hanım'ın oğlu Haluk Akıltopu ile beraber toplam 5 kişinin girişimiyle Antalya'da kuruldu. Sadece uydu üzerinden yayın yapan kanalın karasal yayını bulunmuyor. Kapanmadan önce kanalda toplam 45 kişi çalışıyordu. CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu ile eski Genel Başkan Deniz Baykal, 15 Şubat'ta bir araya gelerek Halk TV'nin geleceğini masaya yatırmış, bu görüşme sonunda Halk TV yeniden yayına başlamıştı. Şimdilik müzik yayını yapan Halk TV'nin önümüzdeki günlerde normal yayına geçeceği belirtiliyor. Baykal'ın genel başkanlığı döneminde yayın hayatına başlayan televizyon, CHP politikalarına yakın yayın anlayışıyla biliniyor.

HABERE YORUM KAT