1. HABERLER

  2. ETKİNLİK

  3. Çağrı-Der'de “Kur’an’ı Anlamak” Semineri
Çağrı-Derde “Kur’an’ı Anlamak” Semineri

Çağrı-Der'de “Kur’an’ı Anlamak” Semineri

Çağrı-Der’in bu haftaki konuğu Murat Konak “Kur’an’ın Anlaşılması” üzerine bir seminer verdi.

A+A-

HAKSÖZ-HABER

Çağrı-Der’de “Kur’an’ın Anlaşılması” konulu bir seminer veren Murat Konak, sunumuna dua ile başladı. Konak, ‘mehcur’ kelimesinin anlamını vererek özetle ‘inandığını söyleyip ona gereği gibi eğilmemek, yanında iken farkında olmamak/ ya ilgi göstermemek ya da yanlış bir ilgi göstermek, sırt dönmek anlamlarının altını çizdi. ‘anlayamamak’ gibi bir şeyin muhal olduğunu dolayısıyla Müslümanların tarih boyu en büyük sorunlarının ‘Kur’an’ı anlamaya çalışmamak’ olduğunu belirtti.

Tüm sunumunun özeti sayılabilecek ‘Kur’anı nesne haline getirmenin sonucu olarak müslümanım diyenler kendileri nesne haline gelmişlerdir!’ ifadesini kullandı.

Konak, genel bir çerçeve çizmesinin ardından başlıklar halinde sunduğumuz hususların açılımlarını yaptı.

Kur’an’a dair çarpık anlayışları şöyle sıraladı:

1-ölülere okumak… 2- düşünmeden okumak… 3-şifa, muska, falcılık yaklaşımları… 4-cifr ebced ve teknolojik arayışlar… 5-sair kitapları onun yanına veya önüne geçirmek… 6-mezhep meşrep ve indî arayışlar… 7- bütünlükten uzak, parçacı okumalar… 8- Mushaf olarak şeklî yaklaşımla yanlış çıkarımlar… 9-ses içerikli, güzel okuma,  dinleme, hatim gibi indirgemeci anlayışlar… 10-ayetleri farklı amaçlarla (nazar, tehlikelerden koruma gibi.)algılama…  (Mevdudi’nin doktorun hastaya ilaç yazıp ve hastanın reçeteyi, okuyup üfleyip, suyunu içmesi meselini hatırlattı.)

Konak, işte bu ve benzeri hususların itikadi, imani ve ameli hastalıklarımızı tedavi etmeyip daha müzmin hale getirdiğini söyledi.

Murat Konak doğru okuma ile ilgili olarak da şu maddeleri sıralayıp açıkladı:

1-iman konusu ve itikadi hususların tek kaynağı bilerek okumak… 2-gaybın (ahiret hayatı..) onun bildirdikleri ile sınırlı olduğunu bilerek okumak… 3-Furkan ismi gereği hak ve batılı ve ayırımını öğrenmek için okumak (Zuhruf 36. ayete işaret ederek..)… 4- kendisi ile (her alanda) hükmedilmek için okumak… 5-İsra 82. ayet ışığında, rahmet olarak, bireysel ve toplumsal hastalıklara şifa/çözüm sunmak için okumak… 6-ibret, öğüt, kesin kanıt, hatırlatma, karanlıklardan aydınlığa çıkmak kavramları etrafında bu şuurla okumak…

‘Nasıl’ sualinin açılımı ile ilgili olarak da; ‘2düşünerek, şeytandan (bunları iç dürtüler boyutuna parmak basarak..) ve ön yargılardan kurtularak, iman ön şartlı olarak, pazarlık içine girmeden, teslimiyetle (işittik ve itaat ettik.., sürekli ve tekrarlı ( Begoviçten;  Kur’an okudum değil, okuyorum demek gerekir!), karşılaştırmalı/mukayeseli, grup okumaları halinde, eğitim olgusu haline getirerek ve her yaş kategorisine hitap edecek şekilde, Kur’anî bakış/basiret kazanmak için, huşu içinde (kendi anlama zaman dilimini gözeterek..), nüzul sırasına göre (mücadelenin aşamaları adına..) ve bütünlüğünü kavrayacak şekilde, tertil ve kıraatının hakkını gözeterek, kavram çalışmaları (Seyyid Kutup’tan ‘cahiliyye’ kavramı misali..) eşliğinde, ezberlemeye de çalışarak, tarih bilinci edinmek amacıyla da, ferdi çıkarımların ötesinde, toplum ve devlet boyutlu çıkarımlar için ve dahası Allah’ı razı etmek, razı olacağı hususları öğrenmek adına, onu ölçü edinerek bir okuma ameli içine girmek gerekmektedir ‘’ dedi. Konak, bu şekilde dünya görüşümüzü edinmek, rengimizi almak, Kur’anla konuşmak, Kur’anı konuşmak, onu hayat rehberimiz kılmak için okumak zorunda olduğumuzu, bunun rastgele olmadığını, çaba ve gayret istediğini, onun aynı zamanda bir hitap oluşunu (Allah bizimle konuşuyor, muhatap alıyor diyerek..)düşünerek okuma biçimi edinmek gerektiğini ve  imanın bir bilinç, istek ve kararlılık işi olduğunu, gayesi dışında okuduğumuzda ‘mehcur’ bırakmış olacağımızı, bizim kitabı kabul etmemizin yanında, asıl onun bizi(Müslüman) kabul etmesinin önemli olduğunu söyleyerek sunumun tamamladı.

Dinleyicilerin katkılarının alınmasının ve sorularının cevaplandırılmasının ardından program sona erdi.

 

HABERE YORUM KAT