Bir Ayet Işığında Murcifûn (Bozguncular)

10.04.2015 12:05
Bir Ayet Işığında Murcifûn (Bozguncular)
Esas kurtuluş, fıtratla buluşan ve kulların Rabliğini reddeden ‘tevhid ve adalet yolu’dur. Tuğyanı aşacak olan tevhid ve adalet yolu, gerçek özgürlüğün istikametidir.

HAMZA TÜRKMEN'in yazısı:

Bugün Cuma: Bozguncular / Murcifûn 

‘Andolsun, eğer münafıklar, kalpleri hastalıklı olanlar ve kentte kargaşa çıkaranlar (murcifûn) vazgeçmezlerse, onlar üzerinde üstünlük kurmanızı sağlarız. Sonra birlikte çok az kalabilirler.’ (Ahzab, 33/60)

İnsanın en zorunlu ve öncelikli ihtiyacı açlığının giderilmesi ve güvenliğe kavuşmasıdır.

Bu konuyla ilgili en önemli Rabbani bildirim Kureyş Sûresi’ndedir. Bu sûrede açlıktan kurtarılıp korkudan güvenliğe çıkartılanlardan Beyt’in Rabbi’ne dua edilmesi istenir.

Ve Mısırlı Ebu’l Futuh’un uyarısı önemliydi: ‘İslami perspektifle yönetilen bir devletin veya geçiş süreci hükümetinin en önemli vasfı, açlık ve güvenlik meselesini halledebilmesidir.’

Yerel ve küresel vesayet tarafından kuşatılmış bulunan Türkiye’de AK Parti’nin ekonomik krizleri ve yoksulluğu geriletmek; vesayetçi yapının baskı ve zulümlerini aşmak ve kamusal güvenlik ortamını sağlamak için gösterdiği efor ve üstlendiği risk, Müslümanların ezilmişlik psikolojisini ve başarısızlık hislerini aşmada önemli rol oynadı.

Benzer istikamete yönelen Mısır İhvan Hareketi’ne ise küresel kapitalizmin uzanan kolları askeri darbe yaptı. 2013 Mayıs’ı sonunda AK Parti iktidarına karşı tertiplenen Taksim Gezi Kalkışması da aynı hedefe yönelmişti.

‘Çaresiz kalındığında zorunlu miktarı aşmamak şartıyla’ haram olan yiyeceklere bile izin verilmesi (6/145) zorunlu ihtiyaçların önemine işaret etmektedir.

Açlıktan sonra fıtri ve vahyi ölçünün gösterdiği ikinci en önemli konu ise ‘güvenlik’tir.

Güvenlik meselesi kentin ve toplumun huzuruyla alakalıdır. Kabe’nin kuzeyine ve güneyine yapılan yaz ve kış yolculuklarında güvenliği sağlayan, bölge aşiretleri arasında oluşturulan  ‘ilaf’ / dokunulmazlık anlaşması’ydı. Şehrin içinde de örfi-teamülî bir hukuk, eman ve himaye müesseseleri geçerliydi.

Hak veya bâtıl değerlere dayanan yasal sistem, bir işleyişi gösterir; ama bu işleyişin daha tutarlı bir yapıya dönüştürülmeksizin yıkılması veya bozulması bir kaos/kargaşa yani güvensizlik hali oluşturur.

Toplum içinde yalan ve bozguncu haberler yaymak; Müslümanları korkutmak ve aleyhlerinde çirkin propaganda yapmak psikolojik harp taktiklerindendir. Psikolojik harple amaçlanan toplum içinde kargaşa çıkartmak, bozgunculuk yapmak, korku veya başarısızlık duygusu oluşturmak ve kalplerde endişe yaratmaktır. Terör bütün bu olumsuz çabaların diğer adıdır. Bu olumsuzlukları körükleyenlere Kitab-ı Kerim’de  ‘murcifûn’ denilmektedir.

Bozgunculuk çıkaranlar toplumsal huzurun, ekonomik istikrarın ve emniyetin sağlanmasından; özellikle de bu çerçevede Rabbani niteliğin güçlenmesinden rahatsızlık duyarlar, hatta düşmanlık beslerler. Amaçları eksikleri gidermek ve ıslah etmek değil, istikrarı bozmaktır. (...)

YAZININ DEVAMI  >>>

 

Diğer Haberler
  • Kur'an-ı Kerim’in Zahir ve Batın Anlamı Olabilir mi?09 Eylül 2016 Cuma 12:02
  • Kurbanın Tarihçesi, Anlamı ve Bazı Hükümleri09 Eylül 2016 Cuma 06:47
  • Dine Karşı Din ve Muharref Dinin Kodları13 Ağustos 2016 Cumartesi 06:15
  • Nasıl Bir Bilgilenme ve Kültürel Alt Yapı?04 Temmuz 2016 Pazartesi 03:52
  • Takva Yolunda Bir Uğrak: Oruç02 Temmuz 2016 Cumartesi 00:24
  • Vasat Ümmet Duası30 Haziran 2016 Perşembe 01:17
  • Fıtratullah ve Sünnetullah Üzerine30 Haziran 2016 Perşembe 00:37
  • Rasulullah'ın ve İlk Müslümanların Kur’an Algısı29 Haziran 2016 Çarşamba 03:46
  • Fıkhetmek ve Uyarmak İçin Sefere Çıkmak27 Haziran 2016 Pazartesi 02:11
  • Sahabenin Yetişme Tarzı ve Kur’an Nesli Pratiği24 Haziran 2016 Cuma 01:09
  • PANO
    KARİKATÜR
    Tüm Hakları Saklıdır © 2001 Haksöz Haber | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
    Tel : 0 212 635 43 75 | Faks : 0 212 631 55 27 | Haber Yazılımı: CM Bilişim