1. HABERLER

  2. HABER

  3. MEDYA

  4. Başörtülü Kadına Karşı Cemaat ve Gezi Medyası El Ele
Başörtülü Kadına Karşı Cemaat ve Gezi Medyası El Ele

Başörtülü Kadına Karşı Cemaat ve Gezi Medyası El Ele

Servis edilen Kabataş görüntülerini Gezi eylemlerini sahiplenen medya ile Gülen Cemaatine yakın gazete ve TV’lerin aynı üslup ve bakış açısıyla sunması dikkatlerden kaçmadı.

A+A-

STAR Gazetesinin Haberi:

Gezi olaylarında 1 Haziran 2013’te Kabataş’ta bebeğiyle saldırıya uğrayan Zehra Develioğlu’nun ifadesini çürütmek için Kanal D Haber’de yayınlanan montajlanmış görüntüler, bir kısım medyanın can simidi oldu. Haber ve yaklaşım olarak Cemaate yakın medya ile Ergenekon ve Gezi’yi sahiplenen medyanın aynı dili kullanması dikkat çekti.

Hürriyet: “Kabataş Özrü” manşetini attı. Latif Demirci’nin saldırıya ilişkin alay içeren karikatürünün kullanıldığı haberde, “Zehra Hanım şimdi konuşsun” başlığı kullanıldı. Tam sayfa haberde “Kabataş’ta o gün çekilen kayıtlarda Develioğlu’na herhangi bir saldırı yoktu” denildi. Gazetenin yazarı Ertuğrul Özkök ise, “Bu iftirayı atanları, yayanları bulup suratına tükürmeli. Tükürmeli ki bir daha böyle iğrenç şeylere tevessül etmesinler” diye yazdı.

SÖZCÜ: “Bu da kuyruklu yalan” başlığıyla 1. sayfadan gördüğü haberde ‘Üstü çıplak, eldivenli, 80 Gezici, türbanlı bacımızı taciz etti. Çocuğuyla birlikte dövdüler. Üzerine işediler’ dediler. Böyle bir insafsızlık olmadığı ortaya çıktı” dedi.

MİLLİYET:  Birinci sayfasından “Kabataş depremi “ başlığıyla verdiği haberde, CHP’nin ‘Erdoğan, Kabataş’ta suçüstü yakalandı’ ifadelerini manşetine taşıdı. 

TARAF: ‘İki korkunç yalan bitti’ başlığı ile verdiği haberde, CHP’nin Başbakan Erdoğan için suç duyurusunda bulunduğuna yer verildi.

CUMHURİYET: “Başbakan ve mağdur Z.D.’nin iddialarının gerçeği yansıtmadığı ortaya çıktı” denildi. 

ZAMAN:  “Kabataş muamması” manşetiyle çıktı. 3. sayfada ise ‘Kabataş’ta darp iddiaları kutuplaştırma senaryosu muydu’ başlığı kullanıldı. Analizde “Aylarca konuşulan olaya ilişkin yayınlanan görüntüler, iddiaların tamamının asılsız olduğunu ortaya koydu” denildi

BUGÜN: ‘Kabataş polemiği’ başlıklı haberde CHP milletvekili Aylin Nazlıaka’nın “Olay bir devlet provokasyonu” ifadelerine yer verdi.

YURT: “Erdoğan’ın iki yalanı” manşetiyle çıkan gazetede Kabataş saldırısı için, “Kanal D’nin yayınladığı kamera görüntüsü bunun yalan olduğunu ortaya koydu.

VATAN: “Kabataş için özür dileyin” başlığıyla çıkan gazete, CHP lideri Kılıçdaroğlu’nun ‘Erdoğan’ın yalanı ortaya çıktı’ sözünü verdi.

HABERE YORUM KAT

4 Yorum